תרופה מבטיחה לסרטן שלפוחית שתן

(0)
לדרג

נתונים חדשים: תרופת האימונותרפיה טסנטריק הגדילה את שיעור ההישרדות של חולי סרטן שלפוחית השתן. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

חברת רוש הודעה לאחרונה כי תרופת האימונותרפיה של חברת "רוש", טסנטריק (Tecentriq; אטזוליזומאב -Atezolizumab), הקטינה גידולים בקרב חולים עם סרטן שלפוחית השתן במצב מתקדם שלא טופלו קודם לכן.

טסנטריק היא תרופה אימונותרפית חדשה, נוגדן מסוג anti-PD-L1. התרופה מאפשרת להחזיר למערכת החיסון את היכולת לזהות את תאי הגידול הסרטני ולחסלם. טסנטריק היא התרופה האימונותרפית היחידה והראשונה מזה 30 שנה שמנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר לטיפול בסרטן שלפוחית השתן. מדובר בפריצת דרך משמעותית בטיפול בחולים, מכיוון שאפשרויות הטיפול הקיימות היום בשלב הגרורתי של המחלה מצומצמות ביותר, עם קו טיפולי זמין ויעיל בודד של כימותרפיה (ציספלטין).

במחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת LANCET, נמצא כי טסנטריק הקטינה גידולים אצל כרבע (24%) מהחולים עם קרצינומה מקומית מתקדמת או גרורתית של תאי אורותל, אשר לא טופלו קודם לכן ונמצאו כלא מתאימים לטיפול בכימותרפיה. תוצאות חדשות של שיעור ההישרדות דווחו גם בקבוצת מחקר של חולים עם סרטן שלפוחית השתן במצב מתקדם אשר טופלו קודם לכן.

פרופיל הבטיחות של טסנטריק היה עקבי ותאם למה שנצפה בניתוחי נתונים מוקדמים יותר של המחקר, וכן תאם למה שנצפה במחקרים אחרים על התרופה. תוצאות מלאות יוצגו בהרצאה שתיערך במהלך הכינוס השנתי ה-52 של האגודה האמריקאית לאונקולוגיה קלינית.

"תוצאות אלו מעודדות מאוד משום שכמחצית מהחולים עם סוג זה של סרטן שלפוחית השתן לא מסוגלים לקבל כימותרפיה מבוססת ציספלטינום, וטיפולים חלופיים מביאים למשך תגובה מוגבל מאוד", הסבירה ד"ר סנדרה הורנינג, מנהלת רפואית ראשית וראש מחלקת פיתוח מוצרים גלובלית בחברת רוש, "אנו מרוצים במיוחד מכך שרוב האנשים שהגיבו לטסנטריק ממשיכים להגיב בעת ניתוח הנתונים".

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום