יום ללא עישון בכנסת

(0)
לדרג

לראשונה בישראל, הכנסת מציינת "יום ללא עישון" בחסות האגודה למלחמה בסרטן. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

עשרות פעילים העוסקים במניעה וגמילה מעישון גדשו השבוע את כנסת ישראל, שהקדישה את דיוני הוועדות השונות והמליאה לנושא "ישראל נקיה מעישון".

לקראת היום הבינלאומי ללא עישון התאגדו, ביוזמת רשת ערים בריאות במרכז השלטון המקומי והאגודה למלחמה בסרטן, מרבית הגורמים העוסקים בנושא בישראל, שקידמו את העלאת המודעות לנזקי העישון בכנסת. סייע בקידום הפעילות ד"ר יצחק ליפשיץ, רופא הכנסת.

עשרות בני הנוער מרחבי הארץ, שהשתתפו בפעילות למניעת עישון לאורך השנה במסגרת בית ספרם, התקבלו בברכה על ידי יו"ר הוועדות השונות שאפשרו להם להציג את פעילותם למניעת העישון.

הוועדות השונות דנו בהיבטים שונים של העישון בישראל ובדרכים למאבק בעישון: ועדת החינוך התרבות והספורט התייחסה לתפקיד מערכת החינוך בצמצום התחלות עישון של בני נוער והקפדה על סביבה נקיה מעישון.

בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי התייחסו לנושא העישון הכפוי בקרב נשים בכלל ובחברה הערבית בפרט. ועדה מיוחדת למאבק בנגעי הסמים עסקה בהתמודדות עם נזקי עישון סיגריות.

ועדת הבריאות העבודה והרווחה הציגה את דוח שר הבריאות על העישון בישראל ל-2015 וערכה דיון בנושא. ברחבת הכנסת הוצגו תערוכת מיצגי תלמידים ודוכני הסברה, ובמליאה נשאו דברים לקידום החקיקה בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום