איזה מותק: זוגיות עם סוכרתי

(0)
לדרג
תוכן מקודם

יש הטוענים כי דייטים הם עניין מסובך, אבל הם לא חייבים להיות מסובכים: גם לא אם בן או בת הזוג שלכם סוכרתיים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

רופא אנדוקרינולוג
053-7932020 (מספר מקשר)

כולנו מכירים את התכנון והמחשבה שעומדים מאחורי יציאה לדייט. מה נלבש, לאן נצא, מה בן הזוג יחשוב על המקום שבחרנו - ומה יחשוב עלינו?

כאשר אנו מכירים את ההעדפות של בן הזוג, יותר קל לנו לתכנן בילוי מהנה שנוכל לעשות יחד אתו. זה נכון לגבי כל זוג באשר הוא, אך כאשר אחד מבני הזוג הוא סוכרתי - בהחלט ניתן להצביע על קווים מנחים וברורים, שכדאי לעקוב אחריהם בבחירת הבילוי, כך שהוא יהיה מוצלח עבור שני בני הזוג. כולנו יודעים שבילוי מוצלח - ובעיקר בילוי שיראה לבן הזוג כי הקדשנו זמן למחשבה עבורו - תורמים מאוד לזוגיות טובה ומאושרת.

זוגיות וסוכרת. לתכנן את הדייט (אילוסטרציה: שאטרסטוק)
זוגיות וסוכרת. לתכנן את הדייט (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

ריכזנו עבורכם טיפים הנוגעים לבחירת אופי הבילוי עם סוכרתי/ת

ככלל, לא מומלץ לשתות אלכוהול על בטן "ריקה", אלא אך ורק בליווי ארוחה מורכבת, המכילה את כל אבות המזון. מדובר בעיקר על פחמימות, אך גם חלבונים ושומנים חשובים. עבור הסוכרתיים, יש לכך חשיבות אפילו גדולה יותר, למניעת היפוגליקמיה. לכן, כדאי לצאת למקומות בהם קיים תפריט עם מגוון מאכלים, לעומת פאבים שבהם מציעים רק נשנושים קלים כמו בוטנים, אדממה או צ'יפס. שימו לב שלא חייבים לוותר על הפאב - ויש המון פאבים שמציעים תפריט מגוון. כדאי לוודא זאת מראש.

מומלץ לעזור לבן הזוג הסוכרתי - ולא להציע לו להרים כוסית של משקאות אלכוהוליים בעלי ריכוז סוכר גבוה במיוחד כמו יינות מתוקים, שרי, סיידרים, קוקטיילים או ליקרים מתוקים). עדיף לשתות יחד יין יבש או חצי יבש, אשר מכילים מעט פחמימות - ולא ידרשו מבן הזוג תוספת אינסולין. לפיכך, בר יין עדיף על בר המתמחה בקוקטיילים. מעבר ליתרון הבריאותי, זה גם מראה על התחשבות, כבוד ודאגה לבן הזוג.

אם ברצונכם לצאת לארוחה, לא יהיה זה ראוי אם תשדלו את בן הזוג ללכת לפיצריה או למסעדת אוכל איטלקי, המוכרת רק פסטות ופיצות, מכיוון שמאכלים אלו מבוססים על קמח לבן. וקיימת סבירות גבוהה כי רמת הסוכר תעלה לבן הזוג משמעותית, בעקבות אכילת מאכלים אלה.

אם יצאתם למסיבת ריקודים, חשוב לזכור כי הריקוד הוא פעילות גופנית לכל דבר. פעילות גופנית יכולה לגרום לירידה משמעותית ברמת הסוכר - ולכן חשוב להיערך בהתאם לכך. גם אם לא שתיתם אלכוהול, כדאי להזכיר לבן זוגכם כי טרם המסיבה מומלץ לאכול ארוחה קלה - ולשאת אתו בתיק סוכר זמין, למקרה של היפוגליקמיה.

אותו הטיפ נכון גם אם בחרתם טיול אופניים זוגי ברחבי העיר, או לצאת להליכה רגלית ארוכה. הליכה מתמשכת, מבחינת זמן ומרחק, גם אם בקצב איטי - יכולה להוות מאמץ. ולכן צריך להיות ערים ומודעים לכך.

זוגיות וסוכרת. לתכנן את הדייט (אילוסטרציה: שאטרסטוק)
זוגיות וסוכרת. לתכנן את הדייט (אילוסטרציה: שאטרסטוק)

טיפים כלליים נוספים

אם הסוכרתי מזריק אינסולין, כדאי מאוד לבן זוגו לדעת כיצד לטפל במצבים של היפוגליקמיה - טיפול ע"י מתן 15 גרם של סוכר זמין, כמו מיץ מתוק או מים עם 3 כפיות סוכר.

חשוב שתדעו כי תופעות השכרות יכולות להיות דומות לתופעות של היפוגליקמיה - נפילת סוכר מאופיינת בכאב ראש, בחילה, רעד והזעה. לכן, לאחר שתיית אלכוהול, מומלץ להזכיר לבן זוגכם לבדוק את רמת הסוכר בדמו, על מנת שיוכל לטפל ברמת הסוכר שלו - בהתאם.

חשוב שבן הזוג ידע כיצד לטפל במקרה של איבוד הכרה, כתוצאה מהיפוגליקמיה קשה, הנגרמת בעקבות אלכוהול. מצב זה הוא שונה מהרגיל, בגלל השפעת האלכוהול. במקרה כזה, זריקת גלוקגון המיועדת להיפוגליקמיה חמורה לא תסייע, אלא רק הזרקת גלוקוז - ישירות לווריד.

חברות היא כידוע חלק חשוב מאוד בזוגיות. וכחלק מהחברות שלכם - יהיה זה נהדר אם תהפוך לבן ברית של בן זוגך הסוכרתי, בכל הנוגע לתזונה מאוזנת (יש בכך יתרונות גם עבורך וגם עבור בן זוגך). כך, תזמינו או תחלקו מאכלים המומלצים יותר מבחינה בריאותית.

מאכלים מומלצים - סלטים על בסיס ירקות וללא הרוטב (לבקש שמן זית ולתבל לבד), תבשיל קינואה, תבשילי קטניות מסוגים שונים (המכילים גרגרי חומוס, שעועית, עדשים, אפונה וכו'), מנות חלבון כמו פילה דג ללא ציפוי של פירורי לחם, חזה עוף, סטייק דל שומן (כמו סטייק סינטה או פילה), מרקי ירקות שונים, ירקות מוקפצים או ירקות מאודים. מנות ראשונות מומלצות הן חציל בטחינה, קרפצ'יו או אנטי פסטי.

לא מומלץ להזמין "פיתויים" למרכז השולחן, כמו ג'בטה או לחמנייה, פיתות וחומוס, כדורי פלאפל או צ'יפס. ניתן להחליט במשותף שגם קינוח אינו הכרחי בכל ארוחה - ולהסתפק בכוס שתייה חמה בסיום הארוחה. חשוב לדעת כי גם קינוחים המתהדרים בכותרת "ללא סוכר" מכילים מרכיבים המתפרקים בגוף לסוכר (קמח לבן, פירות, תחליפי סוכר מסוג סוכרים כוהליים, המכילים פחמימות ועוד) - ולכן יתרמו לעלייה ברמת הסוכר, בדומה לקינוחים המכילים סוכר.

בכל הנוגע לשתייה קלה - הכי טוב יהיה להזמין קנקן מים. בנוסף, ניתן להזמין בקבוקון קטן של משקה תוסס דיאטטי, אך בשום אופן לא מומלץ לשתות מים בטעמים או מיצים טבעיים המכילים סוכר.

עינת מזור בקר היא דיאטנית קלינית, מרכז DMC לטיפול בסוכרת.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת והשמנה.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום