על שולחן הניתוחים: תיירות מרפא

(0)
לדרג

הצעת חוק חדשה להסדרת נושא התיירות הרפואית נועדה להבטיח שמטופלים ישראלים לא ייפגעו, ההכנסות יועברו למערכת הציבורית ותיירים יקבלו טיפול מיטבי

מאת: מערכת zap doctors

לראשונה, משרדי הבריאות והתיירות מסדירים את נושא תיירות רפואית באמצעות חוק, אשר לדברי שר הבריאות יעקב ליצמן, תבטיח טיפול ראוי ומקצועי בתיירים, ומצד שני לא תבוא על חשבון המטופל הישראלי. לפי הצעת החוק, ההכנסות מתיירי הרפואית יופנו לחיזוק המערכת הציבורית.

בבסיס הצעת החוק עומדת ההנחה כי למדינה התחייבות מוסרית להעניק טיפול רפואי בראש ובראשונה לאזרחי המדינה, וגם כי למערכת הבריאות הציבורית ישנם צרכים תקציביים משמעותיים, שאף צפויים לגדול בעתיד. העקרונות המיושמים בהצעת חוק זו הם; מניעת פגיעה בטיפול המוענק לחולה הישראלי ואף שיפורו במידת האפשר; חיזוק מערכת הבריאות הציבורית, על חשבון ההכנסות מפעילות תיירות רפואית והבטחת טיפול מקצועי ואתי לתייר הרפואי.

תיירות מרפא: שקיפות, פיקוח ודיווח למשרד הבריאות

הצעת החוק מפרטת שורה של פעולות שיבטיחו את יישומה, למשל להקים מרשם לסוכני תיירות רפואית ולקבוע את תנאי הסף למבקשים להירשם בו. על מנת להבטיח שירות מיטבי לישראלים, מוצע להגביל את בתי חולים בקליטת תיירים, אם הדבר עלול לפגוע בזמינות הטיפול לחולה הישראלי, זאת בהתבסס על נתוני אורכי התורים לביצוע פרוצדורות השונות בבתי החולים וזמינות התשתיות השונות. מכאן נובעת הדרישה כי בית חולים המעוניין לקיים פעילות תיירות רפואית יידרש להקים תשתית מתאימה להעברת נתונים למשרד הבריאות.

כמו כן הומלץ על צעדים שיגבירו את השקיפות של הפעילות הכלכלית בבית החולים שמקורה בתיירות רפואית, וכך יאפשרו מעקב אחר הכנסות בית החולים מפעילות זו ואופן השימוש בהן.

לפי שעה משרדי הבריאות והתיירות הפיצו את תזכיר חוק תיירות רפואית להערות הציבור ומשרדי הממשלה השונים. לאחר מכן תקודם הצעת החוק במסלול החקיקה.

שר התיירות יריב לוין אמר כי: "העיסוק בתחום התיירות הרפואית לישראל הפך בשנים האחרונות לתעשייה ענפה המכניסה לישראל מטבע חוץ רב, ומהווה מקור משמעותי למסים, תעסוקה, וכן אפיק גיוס משאבים מהותי למערכת הבריאות. הסדרה חוקית נכונה של התחום יש בה כדי לתרום לענף התיירות כולו, בהגדלת מספרי התיירים הנכנסים לישראל ובשיפור תדמיתה של ישראל והצגת פניה היפות והמתקדמות בעולם".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום