"די לאפליית חולי הסרטן"

(0)
לדרג

האגודה למלחמה בסרטן קראה לשר האוצר להכניס תרופות מצילות חיים לביטוחים המשלימים: "משפחות מתרוששות או נאלצות לוותר על הטיפול ועל הסיכוי להחלמה"

מאת: מערכת zap doctors

האגודה למלחמה בסרטן פנתה לאחרונה לשר האוצר משה כחלון בקריאה לבטל את "האפליה של חולי הסרטן, שעבורם תרופות מצילות חיים אינן כלולות בביטוחים המשלימים".

במכתב שעליו חתומים יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, פרופ' אליעזר רובינזון, ומנכ"ל האגודה מירי זיו, כתבו כי עלות התרופות להם נזקקים חולי הסרטן גבוהה במיוחד, ומאלצת לעתים משפחות למכור את רכושן, להיחשף במצוקתם ולהתחנן לעזרה, או למרבה הצער לוותר על התרופות ועל הסיכוי להחלים.

כיום התרופות לחולי סרטן אינן כלולות בשב"ן, וגם סל התרופות שאינו מתעדכן כנדרש מאיים משמעותית על היכולת של הכנסת תרופות חדשות ויקרות לסל. "מדובר בעיקר במצבים בהם תרופה מאושרת על ידי FDA או הרשות האירופאית המקבילה, כתוצאה מראיות מדעיות משמעותיות חדשות, אבל עד לדיון בסל ישנם חודשים רבים בהם חולים שנזקקים לה, נאלצים לוותר עליה, אם אין להם ביטוח פרטי", נכתב. הנימוק לביטול ההסדר הוא הפגיעה בשיויוניות, שכן לכ-20% מהמבוטחים אין שב"ן, לכן נטען שהם מופלים לרעה. עם זאת, לפי האגודה למלחמה בסרטן, לכ-80% מהציבור יש שב"ן. ואם מוסיפים את אלה שאינם מעוניינים בכך, כי יש להם ביטוח פרטי, מדובר על היקף גבוה יותר. "לכן, המדינה צריכה לדאוג להסדר רק עבור מי שממש לא יכולים לשלם את ביטוח השב"ן, ולא להגדיל את אי השיוויון ולפגוע ברוב המכריע של הציבור, ולדחוף אותו לרכישת ביטוחים פרטיים", הסבירו.

במועד פרסום הכתבה, נמסר מהאגודה למלחמה בסרטן, טרם התקבלה תגובת שר האוצר .

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום