רמב"ם: בדיקת סקר לסרטן

(0)
לדרג

בדיקה מצילת חיים: על "סקר לסרטן" כבר שמעתם? ברמב"ם מוצע שירות שבו ניתן לעבור אבחון על ידי מיטב המומחים לסוגי סרטן רבים תחת קורת גג אחת. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

סרטן נחשב לגורם מוות מספר אחת בעולם המערבי, אך במקרים רבים גילוי מוקדם של המחלה יכול להציל חיים. לראשונה בצפון, המכון לבדיקות תקופתיות ברמב"ם מציע את כל הבדיקות לגילוי מוקדם של מספר סוגי סרטן נפוצים תחת קורת גג אחת.

י', בשנות ה-30 לחייה, מאזור חיפה, נשלחה למכון לבדיקות תקופתיות במכון ברמב"ם, מטעם העבודה. במהלך בדיקה של כירורג שד, נמצא גוש בחזה של י' והומלץ לה להמשיך את הבירור באמצעות בדיקת אולטרסאונד שד וביופסיה. בעקבות הבדיקות התברר הממצא כסרטני, וי' נאלצה לעבור כריתת שד ובעקבותיה הקרנות, אך כיום ארבע שנים לאחר האבחון הסרטן מאחוריה.

במקרים רבים, גילוי מוקדם של גורמי סיכון עשוי למנוע התפתחות של מחלות שונות ואף להציל חיים. במקרה של סרטן, על סוגיו, להנחה הזו יש תוקף חזק יותר. לראשונה בצפון, המכון לבדיקות תקופתיות ברמב"ם מציע מסלול מורחב, השם דגש על בדיקות סקר סרטן ומאפשר ריכוז של מספר בדיקות בתחום זה, הכל תחת קורת גג אחת. הנבדקים יעברו בדיקות סקר מגוונות לגילוי מוקדם של סוגי סרטן שכיחים ומסוכנים הניתנים לטיפול כגון: סרטן השד, סרטן הרחם והשחלות, סרטן הערמונית והאשכים, סרטן המעי הגס, סרטן העור וחלל הפה, וסרטן הריאות. על פי צורך יוכלו הנבדקים לקבל ייעוץ אונקוגנטי. כל הבדיקות מבוצעות על ידי צוות מומחי רמב"ם בתחומים השונים, תוך שימוש במכשור מתקדם ופרוטוקולים של בדיקות מקיפות וחדישות.

סל הבדיקות המוצע מיועד לאנשים בריאים בעלי סיפור משפחתי של סרטן, בעיקר ריבוי מקרי סרטן וסרטן בגיל צעיר, עישון, גיל, השמנת יתר, חשיפה לשמש בעבר או בהווה, העדר פעילות גופנית וכו'. "גילוי מוקדם של סרטן, על סוגיו השונים, מוריד לרוב את אחוזי המוות מעלה את יכולת ההשפעה של הטיפולים הקיימים ומשפר את איכות החיים של החולים", מסביר ד"ר אופיר אביזוהר, מנהל המכון לבדיקות תקופתיות ברמב"ם, "מחלת הסרטן הפכה לגורם תמותה מספר אחד בעולם המערבי, אך יש לה ביטויים רבים ולכן גם האבחון והטיפול משתנים. מסלול בדיקות סקר הסרטן של המכון ברמב"ם, נועד להתמודד עם הסוגיה הזו, ולאפשר בחינה של כל מחלה בנפרד".

הבדיקה כרוכה בתשלום.

לפרטים ולקביעת תור, ניתן לפנות למכון לבדיקות תקופתיות ברמב"ם, בטלפון: 04-7772688.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום