צרבת? חפשו תרופה בלי אספירין

(0)
לדרג

FDA מזהיר מפני שימוש בתרופות ללא מרשם, מסוג סותרי חומצה לטיפול בכאבי בטן או צרבת. לפי הפרסום, האספירין בחלק מהתרופות עלול לגרום לדימומים פנימיים

מאת: מערכת zap doctors

מינהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) מפרסם אזהרה לפיה נוגדי חומצה מסוימים המכילים אספירין עלולים לגרום לדימום. תרופות מסוג זה נמכרות באופן תדיר ללא מרשם לטיפול בכאב בטן או בצרבת.

לפי הודעת הארגון, עלולים להיגרם דימומים פנימיים כתוצאה מהשימוש בתכשירים, על אף שמדובר בתופעה נדירה - מ-2009 דווחו שמונה מקרים, כשחלקם של אנשים שנזקקו לעירוי דם. עם זאת כדאי לקרוא את תוויות היצרן ולחפש תכשיר שאינו מכיל אספירין לטיפול בצרבות ובכאב בטן.

"רוב האנשים כלל לא יודעים שתכשירים נפוצים לכאבי בטן מכילים אספירין", אומרת מנהלת אגף התרופות ללא מרשם ב-FDA, קרן מורי מהוני. "אנחנו מתרכזים בסיכון לדימום באופן ספציפי בתכשירים סותרי חומצה, לא אומרים להפסיק לצרוך אספירין באופן כללי".

העובדה שאספירין מדלל את הדם, תורמת ככל הנראה לדימומים הפנימיים בעקבות השימוש בתכשירים משולבי אספירין לטיפול בחומציות יתר של הקיבה. אוכלוסיות הסיכון הן בני 60 ומעלה, בעלי היסטוריה של דימומים או אולקוס, אנשים שנוטלים תרופות נגד קרישיות יתר, נוטלי סטרואידים נוגדי דלקת או מי שצורכים שלושה משקאות אלכוהוליים ומעלה ביום. גם השילוב עם תרופות שהחומר הפעיל בהן נפרוקסן (למשל תרופות למיגרנה) או איבופרופן (משככי כאבים/תרופות להורדת חום) אינו מומלץ.

יש לציין שהאזהרה מתייחסת לשימוש באספירין ללא מרשם לתחלואי בטן שונים. למטופלים שקיבלו תרופות מרשם המכילות אספירין לטיפול במחלות לב וכלי הדם - אסור להפסיק ליטול את התרופות על דעת עצמם וללא התייעצות עם רופא.

בואו לדבר על זה בפורום רוקחות ותרופות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום