הצערת פנים: טיפול לא פולשני

(0)
לדרג
תוכן מקודם

עד לפני כשני עשורים, מתיחת פנים היתה האמצעי היעיל היחיד לטיפול בהזדקנות. כיום יש מגוון טיפולים פחות פולשניים לשיפור המראה, וחשוב להתחיל בזמן

שירותי אסתטיקה רפואית ,מומחה להרדמה
077-9977172 (מספר מקשר)

אין זה משנה עד כמה תרגישו צעירים, עד כמה תשמרו על תזונה בריאה, אורח חיים מאוזן, פעילות גופנית ותוספי תזונה - אין שום אמצעי שיכול לעצור את חלוף הזמן ואת השפעותיו על עור הפנים שלנו. סימני ההזדקנות הניכרים בפנינו מספרים על גילנו - ולמרות השכנוע העצמי ש"קמטים זה יפה", כי הם מעידים על חכמתנו וניסיוננו העשירים, רבים מאתנו - הן גברים והן נשים - היו שמחים להיפטר מהקמטים ומיתר סימני ההתבגרות, המסגירים את הגיל והבלתי מחמיאים. אם בעבר רק סכין המנתחים היה יכול לגאול אותנו מהקמטים, הרי שכיום יש מגוון רחב של אמצעים וטיפולים יעילים, התורמים למראה צעיר ויפה יותר של הפנים.

מהם סימני ההזדקנות הניכרים בפנים?

סימני ההזדקנות ניכרים בפנים ובצוואר. בפנים ניתן לראות קמטוטים, שקעים בשל אובדן נפח, קמטים שהולכים ומעמיקים, עודפי עור, טשטוש קו הלסת, לחיים נפולות ועוד. בצוואר יש קמטים, קמטוטים, סנטר כפול ובליטה של המיתרים.

מדוע, למעשה, מופיעים כל אלה?

עם חלוף השנים, אבני הבניין של העור - אלסטין וקולגן - התורמים למראה המתוח, הזוהר והאסוף של העור, הולכים ומתמעטים בהדרגה. היעדרם גורם לעור להתחדש פחות, להיות פחות זוהר, לשמור פחות על מתח.

כך, מתחילים וצוברים תאוצה עם הזמן - תהליכים מגוונים של אובדן נפח, היווצרות עודפי עור וצניחת תווי הפנים והעור, כולל בלחיים ובצוואר, לכיוון מטה. בנוסף, ישנם תהליכים של נדידת שומן כלפי מטה וכן אובדן עצם. כל אלה תורמים למראה המדולדל והזקן של עור הפנים והצוואר.

איך ניתן להתמודד עם סימני ההזדקנות בפנים?

למרבה הצער, תזונה נכונה, ספורט ושימוש בתכשירים שונים - אינם עוזרים להאט את תהליך ההזדקנות, או לשפר את המצב ואת מראה העור, ברגע שהתחילו להופיע הסימנים הבלתי רצויים. בעבר, ניתוח מתיחת פנים היה הפתרון היחיד היעיל. כיום, למרבה המזל, קיימת קשת נרחבת של טיפולים - הרבה פחות פולשניים ומאוד יעילים.

מהם הטיפולים הפחות פולשניים להצערת עור הפנים?

הזרקות בוטוקס, מילוי קמטים ונפחים בעזרת "פילרים" - חומרי מילוי; ובמרכזם - חומצה היאלורונית ומזו חוטים (הנקראת בפי רובנו "מתיחת פנים עם חוטים").

למה משמשות הזרקות בוטוקס?

בוטוקס הוא רעלן, שבמינון נמוך גורם לשיתוק זמני של השריר. הבוטוקס מוזרק לשרירי ההבעה בפנים - וכך מסייע לטשטוש קמטי ההבעה, המצויים במצח ובצדי העיניים.

כמה זמן "מחזיק" הבוטוקס?

התוצאות של הזרקת בוטוקס נשמרות למשך שלושה חודשים עד חצי שנה; מטיפול לטיפול - טווח ההשפעה גדל ומתארך.

למה משמת הזרקת חומרי המילוי?

בעזרת חומרי מילוי, ניתן להתמודד עם השלכות של מספר תהליכי הזדקנות בפנים - אובדן נפח, צניחת לחיים, טשטוש קו הלסת והופעת שקעים. חומר המילוי שמוזרק יכול לשמש לבניית עצמות לחיים, שמרימות את עור הלחיים הנפול, לבניית קו לסת שיוצר הפרדה בין הצוואר לפנים ומיטיב את המראה הכולל של הפנים, למילוי שקעים ברקות ולמילוי קמטים בצדי הפה.

לכמה זמן "מחזיקה" הזרקת חומרי מילוי?

התוצאות של מילוי עור הפנים, בעזרת חומצה היאלורונית - נשמרות למשך שנה.

למה מסייעים החוטים שמשמשים ל"מתיחת פנים"?

רבים מכנים אמנם את הטיפול באמצעות חוטים להצערת עור הפנים - בכינוי "מתיחת פנים", אך כינוי זה רחוק מלתאר את המציאות. לא מדובר במתיחת פנים כמו בניתוח, אלא בשימוש בחוטים, כדי להיטיב את מראה העור.

ישנם שלושה סוגי חוטים: האחד - עם ווים; השני - ללא ווים; והשלישי - עם ווים עדינים.

החוטים עם הווים מוחדרים מתחת לעור - והווים נתפסים בשני קצוות מנוגדים וכך יוצרים מתיחה של העור ותורמים להחלקה וטשטוש של קמטים; וגם תורמים להרמת עור נפול עודף. החוטים ללא הווים תורמים להיווצרות תהליך התחדשות של העור. החדרתם גורמת מעין "מיני טראומה" לרקמות השונות, מה שמגרה ייצור של חומרי בניה, המיטיבים עם העור - ונוצר הליך של התחדשות, החלמה והטבה של מראה עור הפנים. הסוג השלישי של החוטים משלב בין שני המנגנונים, של שני סוגי החוטים שהוזכרו.

לכמה זמן "מחזיקים" החוטים?

התוצאות של חידוש מראה עור הפנים, בעזרת חוטים, נשמרות לרוב לשנתיים - ואחריהן יש לחזור על התהליך.

אז למה לא "פשוט" לעשות ניתוח מתיחת פנים ו"לגמור" עם זה?

ניתוח מתיחת פנים הוא תהליך פולשני, הכרוך בהרדמה כללית, תקופת החלמה ארוכה וקשה - וישנם לא מעט תופעות לוואי ואף סיבוכים וסיכונים אפשריים. אם אדם איננו "חייב" מתיחת פנים ומצבו מאפשר לו להסתפק בטיפולים פחות פולשניים - ועדיין להשיג תוצאה טובה, אז כמובן שעדיף לבחור בהליכים פחות קשים.

כל הטיפולים הנזכרים לעיל הם טיפולים בטוחים הרבה יותר מניתוח מתיחת פנים, הם אינם כרוכים בהרדמה, אינם דורשים תקופת החלמה קשה וארוכה - ויש להם הרבה פחות תופעות לוואי, סיכונים וסיבוכים אפשריים, בהשוואה לניתוח מתיחת פנים.

מתי אדם יכול "להסתפק" בטיפולים אלה - ולא להזדקק לניתוח מתיחת פנים?

הסוד הוא להתחיל את הטיפולים המתאימים בזמן - ולא לחכות שהמצב יהיה קיצוני. מי שמגיע עם עור מאוד נפול, המון קמטים עמוקים, עודפי עור ולאחר שאיבד נפח ועצם - הטיפולים הפחות פולשניים יהיו פחות יעילים עבורו; ורק ניתוח יציל את המצב. ה"חוכמה" היא להתחיל עוד בשלב בהם מופיעים ניצנים של תהליכים אלה, בטרם הם הושלמו - ואז התוצאה של הטיפולים הפחות פולשניים היא תוצאה טובה הרבה יותר.

ד"ר מיכאל סברדלוב עוסק ברפואה אסתטית

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום