חובבי אלכוהול? בסיכון לסרטן עור

(0)
לדרג

צריכה יומית גבוהה של 30 גרם ויותר אלכוהול, מעלה הסיכון ב-30% בגברים ובכ-20% בנשים לחלות בסרטן העור, ככל הנראה, בשל היחלשות מערכת החיסון

מאת: מערכת zap doctors

צריכת אלכוהול יומית גבוהה של יותר מ-30 גרם (2 פחיות בירה ויותר) מעלה את הסיכון לחלות בקרצינומה של תאי הבסיס (BCC) ב-27% בקרב נשים וב-18% בקרב גברים, לעומת גברים ונשים שלא צרכו אלכוהול כלל. עוד על פי המחקר שפורסם ב- The American Journal of clinical nutrition, יין לבן וליקר מעלים הסיכון לחלות בקרצינומה של תאי הבסיס יותר מאשר משקאות אלכוהוליים אחרים, כגון בירה ויין אדום.

החוקרים בארה"ב שביקשו לבדוק האם קיים קשר בין צריכת אלכוהול לבין הסיכון לחלות בקרצינומה של תאי בסיס (BCC) הסוג הנפוץ ביותר של סרטן העור המתפתח לרוב לאחר שהות ממושכת בשמש לאורך שנים - ציינו כי הסיכון לתחלואה נשאר דומה במהלך כל שנות המעקב. המחקר התבסס על מאגרי נתונים של 167,765 נשים ו-43,697 גברים אמריקאים, בגילאי 54-36. הנתונים נאספו מדי 2-4 שנים לאורך תקופת מעקב של למעלה מ-20 שנה.

המשתתפים התבקשו למלא שאלונים אודות הרגלי צריכת האלכוהול היומית שלהם ותחלואה ב-BCC, כמו גם נתוני משקל וגובה, הרגלי עישון, פעילות גופנית, מוצא, היסטוריה משפחתית של מלנומה בקרובים מדרגה ראשונה, צבע שיער טבעי, מספר שומות על הזרועות או על הרגליים, תגובת העור לחשיפה לשמש לאורך שעתיים ומעלה בילדות או בגיל ההתבגרות, מספר כוויות השמש החמורות, ומשך השהות באור שמש ישיר במהלך השבוע באמצע היום בנסיבות של עבודה ופנאי.

החוקרים מסבירים כי השפעתו המסרטנת של אלכוהול מעלה את הסיכון ל-BCC, גם בשל היותו גורם המחליש את המערכת החיסונית, ובכך מעודד התפתחותם של תאים לא תקינים שעברו מוטציה, ומעלה את הסיכון לפתח סרטן. החוקרים מציינים כי שילוב של אלכוהול עם קרינת שמש מסרטנת של UV, יכול להסביר את המנגנון הביולוגי העומד מאחורי ממצאי המחקר, וממליצים על ביצוע מחקרים נוספים בנושא.

השבוע החל מה-23.5 ועד ל-29.5 ייפתחו ברחבי הארץ מאות מרפאות לבדיקות עור בחינם, במסגרת שבוע המודעות לסרטן העור. לקביעת תור יש לפנות לקופת החולים אליה אתם משתייכים.

ניתן לראות את רשימת המרפאות באתר האגודה למלחמה בסרטן או לברר בטלמידע של האגודה למלחמה בסרטן

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור וניתוחי מוז (MOHS).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום