אוטיזם ועודף בחומצה פולית ו-B12

(0)
לדרג

בהריון? אל תגזימי עם הוויטמינים! על פי מחקר חדש, עלייה של פי-17 בסיכון לאוטיזם ביילוד בנשים שנטלו רמות גבוהות של B12 וחומצה פולית

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

עוד בנושא הריון, לידה והגיל הרך.

רמות מוגזמות של חומצה פולית וויטמין B12 בדם במהלך ההריון עשויות להוביל לעליה דרמטית בסיכון לאוטיזם בצאצא. כך עולה מנתונים שהוצגו לאחרונה במהלך כנס ה-International Meeting for Autism Research (IMFAR).

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 1,391 זוגות אם-ילד. המדגם כלל ילדים שנולדו בין השנים 1998-2013 והיו במעקב מהלידה לאורך הילדות. בזמן הלידה, נבחנו רמות חומצה הפולית וויטמין B12 בדם האם והאימהות נשאלו אודות נטילת תוספי מולטי-ויטמינים במהלך ההריון.

107 יילודים אובחנו עם אוטיזם, תסמונת אספרגר ו-PDD (Pervasive Developmental Disorder) לא-ספציפית, וסווגו כהפרעות מהספקטרום של אוטיזם. החוקרים לא הצליחו לקבוע אם רמות מוגברות בדם של חומצה פולית או של ויטמין B12 הקבילו להיקף מסוים של נטילת שני התוספים במהלך ההריון.

זינוק בסיכון כאשר מדובר ברמות גבוהות של חומצה פולית ו-B12 כאחד

לדבריהם, כאשר בחנו את העדויות באשר לתוספי ויטמינים, הם מצאו תוצאות דומות למחקרים קודמים, כאשר בנשים שנטלו תוספי וויטמינים במהלך ההריון תועד סיכון נמוך יותר ללידת ילד הסובל מאוטיזם, וממצאים אלו עקביים מאוד בספרות הרפואית. עם זאת, כאשר הם בחנו נשים עם רמות מופרזות של הוויטמינים זוהתה עלייה של כמעט פי שניים בסיכון לאוטיזם בנוכחות רמות חומצה פולית גבוהות ועלייה של פי שלושה בנשים עם רמות ויטמין B12 גבוהות. בנשים עם רמות מוגברות של שני הוויטמינים נרשמה עלייה של פי-17.6 בסיכון ללידת ילד עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם.

החוקרים מדווחים כי כאשר רמות חומצה פולית בדם האם עלו על 59 ננומול/ליטר ורמות וויטמין B12 עלו על 600 פיקומול לליטר, נרשמה עלייה של למעלה מפי-17 בסיכון לאוטיזם.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום