"לישראל סיכון להתפרצות זיקה"

(0)
לדרג

ארגון הבריאות העולמי קובע כי לישראל סיכון "בינוני" להתפרצות, בגלל קיומו של יתוש המסוגל להעביר את המחלה; משרד הבריאות מפרסם הנחיות לנוסעים

מאת: מערכת zap doctors

לישראל, יחד עם עוד 17 מדינות שכנות, סיכוי מסוים לתחלואה בנגיף הזיקה, סיכון המוגדר בינוני לפי הפרסום של ארגון הבריאות העולמי (WHO) מאתמול (ד'). הסיבות להערכה זו הן: הימצאות בישראל של יתוש המסוגל להעביר את נגיף הזיקה, צפיפות אוכלוסין ורמת עיור גבוהה, וכן קשרי תעופה וספנות ענפים עם מדינות העולם.

מחלת הזיקה הינה מחלה נגיפית המועברת בעיקר על-ידי עקיצות יתושים, במדינות עם העברה פעילה של מחלה זו. המחלה לא נחשבת כמסוכנת בפני עצמה, אך עלולה לגרום למומים מולדים בעוברים כאשר האם נדבקת במחלה במהלך ההריון.

במשרד הבריאות בישראל מודע לסיכון זה מזה חודשים רבים ומקדם, בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה והרשויות המקומיות, את נושא ניטור יתושים והדברתם. ההצעה תוגש לאישור הממשלה. כמו כן נמסר כי פותחה יכולת מעבדתית לזיהוי תחלואה או הדבקה בנגיף.

המלצות משרד הבריאות למטיילים

1. לנשים הרות או שמתכננות הריון בתקופה הקרובה, מומלץ לדחות נסיעה לאזור שבו מתרחשת העברה פעילה של נגיף הזיקה. המלצה זו אינה חלה על שהייה בלעדית במקומות שגובהם 2,000 מטר ומעלה מעל פני הים.

2. לנוסעים למדינות עם העברה פעילה של נגיף הזיקה, מומלץ להשתמש באמצעים לצמצום הסיכון לעקיצת יתושים, ביום ובלילה באמצעות מריחה של חומר דוחה יתושים; לבוש ארוך: חולצה עם שרוולים ארוכים, מכנסיים ארוכים, כובע; כמו כן יש ללון בחדרים מוגנים מפני יתושים: רשתות תקינות וסגורות בחלונות ובדלתות, והם מרוססים נגד יתושים או תחת כילה מרוססת בקוטל יתושים, או בחדר ממוזג.

3. לאשה המבקרת באחת המדינות שברשימה - מומלץ להימנע מלהרות במהלך ביקורה וכן במשך 8 שבועות לאחר חזרתה.

4. לגברים שביקרו במדינות אלו ולא סבלו מסימפטומים של זיקה מומלץ להימנע מקיום יחסי מין או להשתמש בקונדום במשך 8 שבועות מעת חשיפתם האחרונה. המלצה זו תקפה לכל בת זוג, בכל גיל, ובלי קשר להריון. לגברים שביקרו במדינות אלו וסבלו מסימפטום אחד לפחות של מחלת נגיף הזיקה או אובחנו מעבדתית עם זיקה, מומלץ להימנע מקיום יחסי מין או להשתמש בקונדום בכל מגע מיני.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום