סוכרת: החיים עם מוגבלות

(0)
לדרג

מחלת הסוכרת מובילה לירידה בתוחלת החיים ולעלייה במספר השנים עם מוגבלות. עם זאת הגברים נפגעים מהמחלה יותר, מבחינת תפקוד וקיצור שנות חיים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לגברים ונשים עם סוכרת תוחלת חיים קצרה יותר והם חיים זמן רב יותר עם מוגבלות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Diabetologia.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של סוכרת (מסוג 2 וגם סוכרת נעורים) על תוחלת החיים ועל תוחלת חיים בלי מוגבלות בקרב מבוגרים עם ובלי סוכרת. החוקרים התבססו על נתוני סקר SDAC Survey of DisabilityAgeing and Carers) מאוסטרליה להערכת שכיחות מוגבלות ומגבלה חמורה או משמעותית המשפיעה על התפקוד היומיומי.

מהנתונים עולה כי תוחלת החיים הצפויה ותוחלת החיים ללא מוגבלות בגיל חמישים עמדה על 30.2 ו-12.7 שנים, בהתאמה, בקרב גברים עם סוכרת, וההערכות עמדו על 33.9 ו-13.1 שנים, בהתאמה, בקרב נשים עם סוכרת. אובדן תוחלת החיים המשוער על רקע סוכרת בגיל 50 עמד על 3.2 שנים בגברים ו-3.1 שנים בנשים, בהשוואה לאלו ללא סוכרת. אובדן מקביל של תוחלת חיים ללא מוגבלות עמד על 8.2 שנים בגברים ו-9.1 שנים בנשים.

אצל נשים עם סוכרת תוחלת החיים עם מוגבלות היתה גדולה יותר, בהשוואה לגברים עם סוכרת ונשים ללא סוכרת. העלייה בתוחלת החיים ותוחלת החיים ללא מוגבלות בכלל האוכלוסיה בגיל חמישים לאחר הסרה היפותטית של אלו שאובחנו עם סוכרת עמדה על 0.6 שנים ו-1.8 שנים.

לדברי החוקרים, סוכרת בקרב מבוגרים מובילה לירידה מתונה בתוחלת החיים וירידה משמעותית בתוחלת החיים ללא מוגבלות. הם קוראים לזהות גורמים ספציפיים למוגבלות והתערבויות יעילות.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום