פסוריאזיס קשור לבעיות בזקפה

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה כי לגברים הסובלים מפסוריאזיס סיכוי גבוה יותר לסבול מבעיות בתפקוד המיני, מצב שמחמיר בנוכחות מחלות כרוניות נוספות או דיכאון

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אצל גברים הסובלים מפסוריאזיס שכיחות מוגברת של הפרעות זקפה, בהשוואה למי שלא סובלים ממחלת העור, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מסין, שפורסמו לאחרונה בכתב העת International Journal of Impotence Research. הסיכוי לקשיים בתפקוד מיני גבוה יותר בנוכחות דיכאון או מחלות כרוניות אחרות, דוגמת סוכרת או יתר לחץ דם.

מדגם המחקר כלל 191 חולים עם פסוריאזיס ומספר דומה של גברים בריאים. מהנתונים עלה כי 53% מהגברים עם פסוריאזיס דיווחו על הפרעות זקפה, זאת בהשוואה ל-40% מהנבדקים הבריאים. אצל גברים עם פסוריאזיס תועדה עלייה משמעותית בסיכויי דיווח על הפרעות זקפה, בהשוואה לגברים בריאים, שתיארו קשיים קלים יותר בתפקוד המיני.

החוקרים מוסיפים כי כאשר גברים עם פסוריאזיס מפתחים הפרעות זקפה, ייתכן שיפור בתפקוד המיני בעקבות איזון לחץ דם, רמות שומנים בדם ורמות סוכר בדם, עם השלמת בדיקות להערכה וטיפול בדיכאון.

מבין הגברים עם פסוריאזיס, 20% דיווחו על הפרעות זקפה בדרגה קלה, בעוד שב-6% מהמשתתפים התסמינים היו בדרגה חמורה. בקרב כלבים ללא פסוריאזיס, 22% מהגברים עם הפרעות זקפה דיווחו על הפרעה קלה ו-2% דיווחו על תסמינים חמורים. אצל גברים עם דיכאון חמור יותר תועדה נטייה גם לדיווח על הפרעות זקפה חמורות יותר.

החוקרים ממליצים להשלים בדיקות סקר שגרתיות של גברים עם פסוריאזיס להערכת התפקוד המיני, וכן הערכת דיכאון וגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם, דוגמת סוכרת ויתר לחץ דם.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון

בואו לדבר על זה בפורום הפרעה בתפקוד מיני אצל גברים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום