חולי סרטן נשואים חיים יותר

(0)
לדרג

מחקר: נישואין מנבאים הישרדות טובה יותר מהמחלה, כשמשווים בין חולים בעלי מאפיינים דומים, אך בעלי מצב משפחתי שונה; גברים מושפעים יותר מנשים

מאת: מערכת zap doctors

מחקר נוסף מצטרף לנתונים לפיהם נישואין מהווים גורם מגן ממחלת הסרטן, כשחולים נשואים שורדים יותר מכאלה שמצבם המשפחתי שונה.

במחקר האחרון, שפורסם בכתב העת Cancer, התבססו החוקרים על נתונים ממדגם California Cancer Registry וזיהו 783,167 חולי סרטן (386,607 מקרי תמותה) שאובחנו בשנים 2000-2009 והיו במעקב עד 2012. כל המטופלים אובחנו עם ממאירות ראשונית, פולשנית, באחד מעשרת המקומות הנפוצים לגידולים סרטניים. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת יחס הסיכון למוות מכל סיבה לפי המצב המשפחתי, לאחר התחשבות במקום הגידול, מוצא החולה והטיפול שקיבל.

בהשוואה לחולים נשואים, בקרב חולים לא נשואים תועד סיכון מוגבר למוות שהיה גבוה יותר בקרב גברים (עלייה של 27%), בהשוואה לנשים (עלייה של 19%). לאחר שנלקחו בחשבון משתנים דוגמת ביטוח רפואי והמצב החברתי-כלכלי נרשמה ירידה בהיקף העליה בסיכון (22% בגברים ו-15% בנשים.

החוקרים זיהו עדות להשפעה השפעות של מצב משפחתי, ביטוח רפואי ומצב חברתי-כלכלי, עם סיכון גבוה יותר בלא נשואים, חסרי ביטוח רפואי, שהתגוררו בשכונות בשכבה סוציואקונומית נמוכה יותר, בהשוואה לרווקים גרושים או אלמנים שחיו בתנאים אלו. "שיעורי ההישרדות הנמוכים בחולי סרטן לא נשואים, בהשוואה לחולים נשואים, אינם מוסברים היטב על ידי המשאבים הכלכליים".

בואו לדבר על זה בפורום תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום