בדרך לתרופה לסרטן הלימפה

(0)
לדרג

לראשונה בישראל: מחקר קליני בטיפול אימונותרפי בחולי לימפומה שאינה הודג'קין, שהביא לאחוזי ריפוי מרשימים, יבוצע באיכילוב. גיוס חולים יצא לדרך

מאת: מערכת zap doctors

טיפול אימונותרפי מחקרי לחולי סרטן יתקיים לראשונה בישראל - בבית החולים איכילוב. הניסוי הקליני בחולי סרטן הלימפומה שאינה הודג'קין (מסוגDIFFUSE LARGE CELL LYMPHOMA). "אני מאמין שאנו לקראת עידן חדש בטיפול במחלת הסרטן, שבו הרפואה המותאמת אישית היא זו שתוביל את הטיפול במחלה", מסר פרופ' זליג אשחר, מנהל מעבדת המחקר האימונותרפי בבית החולים איכילוב, כיום חתן פרס ישראל על פריצת דרך זו.

הטכנולוגיה פותחה על ידי פרופ' אשחר, בשיתוף עם המערך ההמטולוגי באיכילוב בניהולה של פרופ' עירית אביבי. "בית החולים קיבל את האישורים הנדרשים על מנת לבצע אותו בישראל וכעת מתחיל גיוס החולים הראשונים לניסוי הקליני שיצא לדרך כבר בימים הקרובים", אמרה.

תאים מהונדסים גנטית ישמידו תאי סרטן

כשמחלת הסרטן מתפתחת היא משבשת את התפקוד התקין של המערכת החיסונית. כתוצאה מכך, תאי מערכת החיסון אינם מצליחים לזהות את התאים הסרטניים הממאירים. הטכנולוגיה החדשנית רותמת את מערכת החיסון כדי להילחם בגידול הסרטני, בכך שהיא מסייעת לה לזהות את התאים הסרטניים ולחסל אותם, באמצעות טכנולוגית ACT  תאי מערכת החיסון מהונדסים גנטית. הטכנולוגיה החדשה מפעילה מחדש את המערכת החיסונית בצורה מתוחכמת: חלק קטן מתאי מערכת החיסון של המטופל מוצאים מגופו, ועוברים במעבדה תהליך של הנדסה גנטית. הפעולה של הנדסה גנטית מאפשרת להם ליצר מעין קולטן (מעין אנטנה) באמצעותו הם מזהים ותוקפים את תאי הסרטן. התאים המהונדסים, מוזרקים למטופל כטיפול חד פעמי במטרה להשמיד את תאי הסרטן.

לדברי פרופ' אשחר, "הצלחת הניסוי בארה"ב, היא למעשה ההוכחה שמערכת החיסון, אם משתמשים בה בצורה מתוחכמת, מסוגלת להשמיד תאי סרטן. התוצאות של המחקרים שנעשו בארה"ב בחולים עם לוקמיה לימפובלסטית וחולים בלימפומה אגרסיבית מתקדמת מעודדות ביותר. אני מאמין שאנו לקראת עידן חדש בטיפול במחלה, וגאה שכעת גם חולים ישראלים יזכו להיות מטופלים בה".

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום