סרטן שד ופוסט טראומה

(0)
לדרג

קשר עצוב: ההתמודדות עם סרטן השד מעוררת קושי נפשי רב; לפי מחקר חדש מספר תסמיני הפוסט טראומה לעתים רק מתגבר עם הזמן

מאת: מערכת zap doctors

ההודעה על אבחון של סרטן שד מעוררת תסמינים של פוסט טראומה (PTSD), ואצל מרבית הנשים והתסמינים הללו לרוב נותרים לאורך זמן.

במחקר חדש, שפורסם לאחרונה בכתב העת Psycho-Oncology, השתתפו נשים עם סרטן שד בשלבים שונים, למעט מחלה גרורתית, כולן עד גיל 65 שנים, שהשלימו הערכה לנוכחות פוסט טראומה לפני טיפול, לאחר כימותרפיה ושנה אחת לאחר אבחון המחלה. נשים עם נתונים תואמים נבדקו במרווחי זמן תואמים. החוקרים בחנו את ההשפעות של הזמן, כריתת שד וכימותרפיה על חומרת תסמיני פוסט טראומה על רקע סרטן שד.

הפרעות דחק (ASD או PTSD) הקשורות לסרטן שד אובחנו בקרב 3.6% (6 מבין 166 נשים) לפני טיפול ואצל 2% (3 נשים) שנה לאחר מכן. שיעור הנשים שפיתחו תסמיני PTSD על רקע סרטן שד ירד מ-82.5% ל-57.3% וממוצע תסמיני פוסט טראומה על רקע סרטן שד ירד מ-3.1 ל-1.7. רק השכלה אוניברסיטאית ניבאה משמעותית את מהלך חומרת תסמיני פוסט טראומה על רקע סרטן שד. ב-60 ביקורות, לא תועדה אבחון של הפרעת דחק, 18% מהנשים פיתחו תסמיני פוסט טראומה עם ממוצע של 0.4 תסמיני פוסט טראומה.

לדברי החוקרים, מרבית הנשים שאובחנו לראשונה כחולות במחלה חוות תסמיני PTSD, בעוד שאבחון מלא של הפרעת דחק הוא נדיר. לאורך השנה שלאחר האבחון, ההתמודדות סרטן שד לוותה בעלייה ניכרת בנטל תסמיני פוסט טראומה.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום