נגמלים מעישון בכל האמצעים

(0)
לדרג

הדסה: מרכז חדש לגמילה מעישון יציע טיפול תרופתי, סדנאות וייעוץ נפשי. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

מרכז חדש לגמילה מעישון נפתח בהדסה עין כרם ומציע לציבור המעשנים הרחב טיפול מותאם אישית, על ידי רופא וליווי על ידי צוות רב תחומי.

ד"ר רותם קוינט, מנהל המרכז לגמילה מעישון בהדסה עין כרם, מסביר כי "התמיכה שמוצעת אינה רק פסיכולוגית-התנהגותית שמכוונת לשינוי הרגלים, אלא מתמקדת גם בהתמכרות הפיזיולוגית בעזרת טיפול תרופתי המוכח מדעית. ליווי המטופל מתבצע על ידי רופא, אחות, דיאטנית ופסיכולוגית, המתמחים ספציפית בתהליך הגמילה מעישון. בנוסף נמשך הליווי גם לאחר הפסקת העישון על מנת למנוע חזרה להרגל הרע".

סיגריות - כמה התמכרויות יחד

תהליך הגמילה במרכז מתחיל באבחון דרגת ההתמכרות, תוך התייחסות להתמכרות פיזיולוגית (לניקוטין), התמכרות התנהגותית (סיגריה עם הקפה, סיגריה בנהיגה, סיגריה בחברה וכו') והתמכרות רגשית (עישון בזמן מצוקה, עצבנות, שמחה, דאגה וכו'). האבחון מאפשר מיקוד בהיבטים השונים של ההתמכרות והתמודדות עמם תוך כדי תהליך הגמילה.

"מטרת הטיפול התרופתי היא לעזור למטופל עם תסמיני הגמילה מניקוטין וכן הורדת ה"חשק" הפיזיולוגי לעישון תוך כדי תהליך הגמילה. במקביל מתמקד הצוות המטפל בטיפול התנהגותי-קוגניטיבי במסגרתו מעודד המטופל לשבור את הרגלי העישון הייחודיים לו. המטרה היא שהמטופל ישלוט וינהל את העישון, ולא ההפך. זהו הצעד הראשון לגמילה מוצלחת", מדגיש ד"ר קוינט ומוסיף, כי גמילה מעישון המתנהלת תחת כותלי בית חולים במכון המומחה לטיפול במחלות נשימה וריאה, בהחלט מהווה יתרון על פני מכונים שונים.

רק לבוא ולהיגמל

הסדנאות להפסקת העישון והתרופות המסייעות הם מוצרים הנמצאים בסל הבריאות, כל שנותר למתקשים בהפסקת עישון הוא להרשם ולהתחייב עם כוונה אמיתית לתהליך.

הטיפול הקבוצתי המשולב להפסקת עישון מורכב מארבעה עד שישה מפגשים שבועיים. "מאחר שהטיפול הקבוצתי לא מתאים מגוון המטופלים, אנו מציעים בהדסה טיפול פרטני- אישי על ידי רופא, וליווי על ידי צוות רב תחומי.

"המטופל במרכז גמילה מעישון הוא החוליה המרכזית בטיפול, בלי רצון המטופל והירתמותו למשימה, אין אפשרות להיגמל מעישון, אך מי שבאמת החליט שהוא מעוניין להפסיק לעשן ומתקשה בכך מכל סיבה שהיא, הצוות כולו כאן על מנת לעזור ולתמוך בו", מבטיח ד"ר קוינט.

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום