פיסול אף - ללא ניתוח

(9)
לדרג
תוכן מקודם

הזרקת חומרי מילוי משמשת כיום לעיצוב הפנים - מילוי רקות, עיצוב קו הלסת ועצמות הלחיים וגם לעיצוב האף. מסתבר שאפשר לזכות באף המיוחל גם בלי ניתוח פלסטי

רופא אף אוזן גרון
08-6238358

אם היו אומרים לכם כי קיימת דרך לעצב את האף שלכם ללא ניתוח פלסטי, הייתם ודאי מגחכים. אבל המציאות עולה על כל דמיון - והאפשרות המדהימה הזו כבר התגשמה. רופאים שנהגו בעבר לעצב אפים רק בעזרת סכין המנתחים, מסתייעים כיום במזרק וחומרי מילוי, כדי לעצב אפים. מסתבר כי לא מעט פגמים באף ניתנים לתיקון בעזרת חומצה היאלורונית; לא מעט אפים יוכלו להיראות נהדר, בזכות התערבות מינורית, הכוללת מספר דקירות - ללא הרדמה, ללא כאבים, ללא תקופת החלמה וללא סיבוכים וסיכונים.

ניתוח אף ללא ניתוח (אילוסטרציה)
ניתוח אף ללא ניתוח (אילוסטרציה)

איך מעצבים אף ללא ניתוח פלסטי?

כיום משתמשים בחומצה היאלורונית לשם עיצוב חלקים רבים בפנים. מדובר בחומר נהדר, המוזרק בקלות לחלקים מסוימים בפנים - וממלא אותם. בעזרת חומצה היאלורונית ניתן לעצב כל מיני חלקים בפנים: למלא קמטים חריציים בצידי הפה, למלא רקות, לבנות קו סנטר, לעצב עצמות לחיים, למלא רקות - ועוד מגוון פעולות המסייעות להילחם בזמן ולמחוק את מה שמחוגי השעון חורטים על פנינו, עם חלוף השנים. התכונות הנהדרות של חומר המילוי חומצה היאלורונית - מאפשרות גם לעצב את האף. תהליך עיצוב האף, באמצעות חומצה היאלורונית, מכונה פיסול אף.

כיצד מבוצע פיסול אף?

מעל עצם האף והסחוס, מוחדרת נגזרת של חומצה היאלורונית - ובעזרתה יוצר המטפל את האף הרצוי, ממש בצורה של פיסול. קיימות פעולות פיסול ועיצוב רבות, הניתנות לביצוע - ומסייעות למי שנולד עם אף פחות אסתטי, למי שעבר חבלה באף (והאף התעוות), למי שעבר ניתוח אף כושל ואיננו מרוצה מהתוצאה. הרבה אנשים מופתעים לגלות שאפשר "לחסוך" ניתוח פלסטי באף; ואפשר בקלות, ללא כאבים, ללא הרדמה, ללא סיכונים וללא תקופת החלמה - להגיע לאף יפה ואסתטי.

איזה "ליקויים" באף ניתן לתקן בפיסול אף, ללא ניתוח פלסטי?

בעזרת הזרקת חומצה היאלורונית, ניתן לתקן חוסר פרופורציות בין צדי האף, להפוך אף "ישר" ונוטה כלפי מטה בקצהו - לאף מורם בקצה וסולד, לתקן א-סימטריה, לעדן את ה"גיבנת" שבגב האף, לתקן בליטות באף, להשוות "גבהים" כשהאף נישא מדי ועוד.

מהי חומצה היאלורונית? האם זהו חומר מסוכן?

חומצה היאלורונית היא חומר המצוי בגוף האדם וריכוזו הולך ופוחת עם הגיל. החומצה המוזרקת היא חומר סינתטי הזהה לחומר הקיים בגוף - ולכן אין כל סיכוי שהגוף ידחה אותו. מדובר בחומר ידידותי לאדם, שאיננו מסכן את הבריאות כלל וכלל - והזרקתו איננה גוררת תופעות לוואי. לאחר תקופת זמן מסוימת, האורכת לרוב שנתיים, נספגת החומצה ההיאלורונית.

מהם הסיכונים בהליך זה, הליך עיצוב האף - באמצעות חומרי מילוי, ללא ניתוח פלסטי?

טיפול פיסול אף אורך בין חצי שעה לבין שעה ונעשה תוך שימוש בחומרי הרדמה מקומיים, כך שהמטופל איננו מרגיש כל כאב. הפעולה איננו כרוך בהרדמה כללית, באשפוז, בתקופת החלמה או הסתגלות. המטופל מגיע, עובר את התהליך - וחוזר מיד בסיום הטיפול לשגרת יומו. אין לתהליך הרבה סיכונים או סיבוכים אפשריים. הדבר היחיד העשוי לקרות: היווצרות של שטפי דם, אך אלה חולפים ונספגים תוך מספר ימים. כמובן שאין כלל מה להשוות בין החלמה מניתוח פלסטי באף, לבין החלמה מהליך זה.

סיבוך נוסף העשוי להתרחש, כמו בכל תהליך אסתטי, הוא תוצאה לא יפה, שאיננה לשביעות רצונו של המטופל. גם כאן זה עלול לקרות.

ניתוח אף ללא ניתוח (אילוסטרציה)
ניתוח אף ללא ניתוח (אילוסטרציה)

אז מה עושים?

למרבה המזל, מצב דברים זה ניתן בקלות לתיקון. אם המטופל איננו שבע רצון מהתוצאה, ניתן להזריק Hyalase "באנטי דוט" - חומר הממיס ומעלים את החומצה ההיאלורונית ומחזיר את המצב לקדמות.

כאשר עוברים ניתוח פלסטי באף, התוצאה נשארת "כתובה" על האף שלנו לנצח. הדרך היחידה לתקן את המעוות היא ניתוח נוסף, שהופך מסובך יותר, כי מדובר ברקמות שכבר נפגעו בניתוח הראשון, מה שמקשה על ניתוח פלסטי חוזר. במקרה של פיסול אף, בעזרת חומצה היאלורונית, אין חשש מתוצאה לא מוצלחת, כי אם מגיעים אליה - אפשר לבטל אותה ולחזור למה שהיה קודם. זה יתרון מאד משמעותי, שלא קיים בהרבה טיפולים אסתטיים.

לכמה זמן נשמרות התוצאות של פיסול אף?

התוצאות נשמרות לשנתיים - וניתן לחזור על הטיפול בכל פעם שרוצים.

האם פיסול אף יכול להחליף ניתוח פלסטי באף?

במקרים מסוימים, התשובה היא: כן, בהחלט. אם מדובר בתיקונים קלים, שניתן לעשות בעזרת חומצה היאלורונית, אז אפשר לוותר על כל החוויה הכרוכה בניתוח פלסטי באף.

ד"ר הלל ברנר מומחה ברפואת אף אוזן וגרון וניתוחי אף קוסמטיים, טיפולים אסתטיים של הפנים.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום