מפחיד: הסוכר ששותה הילד שלך

(0)
לדרג

חוקרים בריטים בדקו את תכולת הסוכר במשקאות המיועדים לילדים וגילו כמויות סוכר עצומות - חלק הכילו 8 כפיות סוכר לכוס קטנה. המלצה: להרגיל את המתוקים למים

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מתוקי, בוא נוותר על המיץ הזה! כולנו יודעים זה מכבר ששתייה ממותקת, ובייחוד לילדים, אינה בריאה, אך ספק אם אנחנו יכולים לתאר לעצמנו את כמויות הסוכר העצומות המסתתרות בכוס משקה תמימה לכאורה.

במחקר חדש, שפורסם לאחרונה בכתב העת BMJ Open, ביקשו חוקרים מבריטניה לבחון את כמות הסוכרים במיצי פירות, מיצים אחרים ושייק פירות, המשווקים לילדים. מהנתונים עולה כי תכולת הסוכרים במשקאות אלו היא גבוהה באופן, שאינו מתקבל על הדעת, והחוקרים קוראים ליצרנים לעצור את תוספת הסוכרים והקלוריות למשקאות אלו.

במהלך המחקר אספו החוקרים משקאות פופולריים משבעה סופרמרקטים בבריטניה, מותגים ארציים ומותגי בית שונים של רשתות המזון. נבחרו רק מוצרים שמותגו באופן מיוחד כמשקאות לילדים. לא נבדקו משקאות מתוקים נוספים בקטיגוריות אחרות - דוגמת משקאות ספורט, תה קר, או משקאות שלא שווקו ספציפית לילדים.

בסך הכל נבחנו 21 מיצי פירות, 158 משקאות מיצים ו-24 שייקי פירות ששווקו לילדים. תכולת הסוכרים נעה בין 0-16 גרם ל-100 מ"ל. תכולת הסוכרים הממוצעת עמדה על 7.0 גרם ל-100 מ"ל, אך בכל המשקאות בקטגורית מיצי פירות, תכולת הסוכר עמדה על 10.7 גרם ל-100 מ"ל. שייקי פירות (13 גרם ל-100 מ"ל) הכילו את הכמות הגדולה ביותר של סוכרים ומיצים (5.6 גרם ל-100 מ"ל) הכילו את הכמות הכי קטנה. כדי להבין באילו כמויות גדולות מדובר - זיכרו - כפית סוכר גדושה מכילה 5 גרמים של סוכר. כוס משקה קטנה (גודל של כוס פלסטיק) מכילה 180 מ"ל של משקה.

85 מוצרים הכילו לפחות 19 גרם סוכרים הצריכה היומית המקסימאלית בילדים. 57 מוצרים הכילו סוכר (סוכרוז), 65 הכילו ממתיקים ללא-קלוריות וחמישה הכילו את שניהם. שבעה מוצרים הכילו סירופ גלוקוז-פרוקטוז.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום תזונת תינוקות וילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום