מרפאה לנוירולוגיה קוגניטיבית

(0)
לדרג

במרפאה הנוירולוגית הקוגניטיבית החדשה בבילינסון תטפל בסובלים מקשיים בזיכרון, ביכולת החשיבה, בטווח הקשב, בתפקודי השפה ובתפיסה המרחבית. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

נפתחה מרפאה חדשה לנוירולוגיה קוגניטיבית למבוגרים מעל גיל 18 בבית החולים בילינסון. המרפאה מאבחנת ומטפלת באנשים בריאים הסובלים מקשיים בזיכרון, באלו המתלוננים על קשיים בקשב ובריכוז, בחולי דמנציה, בחולים הסובלים מליקוי בזיכרון לאחר שבץ מוחי או בשל מחלת כלי דם של המוח, באנשים עם דיכאון החושדים בליקוי בזיכרון, בנבדקים שטופלו בכימותרפיה או בהקרנות בעברם ומתלוננים כעת על ירידה בזיכרון ובפגועי ראש המתלוננים על ליקויים קוגניטיביים.

במרפאה מתבצעת הערכה קוגניטיבית מלאה לצרכים מגוונים וכן אבחון, טיפול והדרכה לקשיים בזיכרון. האבחון אורך מספר שעות ומביא לגילוי האזורים במוח שתפקודם לקוי. במידת הצורך יופנה המטופל לבדיקות מעבדה והדמיות ו יוזמן למעקב בהמשך. יש לציין כי חלק משירותי המרפאה אינם בסל הבריאות.

ד"ר אמיר גליק, מנהל המרפאה לנוירולוגיה קוגניטיבית: "אנשים רבים אינם מודעים לכך שהקושי אותו הם חווים ביום יום נובע מהפרעה קוגניטיבית אותה ניתן לפתור בדרכים שונות לאחר אבחון מתאים. לדוגמה, מחקרים מראים כי ישנם מצבים שונים בהם ניתן לפתח הפרעת קשב וריכוז, גם בגילאים מאוחרים יותר, בשל פגיעות ראש מתאונת דרכים ממחלות או בשל נטילת תרופות המשפיעות על המוח. אנשים אלו עלולים לחוות קשיים שלא היו מורגלים אליהם בהתנהלות היומיומית, בלימודים או בעבודה וכתוצאה מכך לחוות תסכול רב."

בואו לדבר על זה בפורום נוירולוגיה מבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום