חרדה מביופסיית שד? נסי מדיטציה

(0)
לדרג

בהשוואה להליך הסטנדרטי, מדיטציה והרפיה לפני ביצוע ביופסיית שד עשויה להקל על תחושות חרדה וכאב בעת ההליך, ולהפחית את תחושת העייפות שלאחריו

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

חוששת וחרדה לקראת ביופסיית שד? שווה לנסות מדיטציה. נראה כי מדיטציה עשויה להקל על תחושות חרדה, עייפות וכאב במהלך ביופסיית שד תחת הדמיה. כך עולה מתוצאות מחקר פיילוט, כפי שפורסמו לאחרונה בכתב העת Journal of the American College of Radiology.

החוקרים מוסיפים כי האזנה למדיטציה מודרכת עשויה גם להקל על החרדה והעייפות לאחר הפרוצדורה, אם כי אינה מקלה על הכאב.

להערכת התועלת של מדיטציה בפרוצדורות אלו, החוקרים חילקו באקראי 121 נשים להאזנה למדיטציה מודרכת, האזנה למוזיקה לפי בחירתן או טיפול סטנדרטי שכלל שיחה ביוזמת הרדיולוג או הטכנאי. המדיטציה ארכה 20 דקות ועודדה את הנשים להרפיה ולהתמקד בתחושות אהבה, הכרת טובה וחמלה. לאחר עשרים דקות ההקלטה הושמעה פעמיים.

לאחר טיפול סטנדרטי: עייפות רבה יותר

החוקרים מדווחים על ירידה משמעותית בתחושות חרדה ועייפות בקבוצות המדיטציה והמוזיקה, בהשוואה לקבוצת הטיפול הסטנדרטי. לא תועדו הבדלים משמעותיים בין קבוצות המדיטציה והמוזיקה בהפחתת עייפות וכאב. בנשים בקבוצת הטיפול הסטנדרטי תועדה חרדה פחותה לאחר הפרוצדורה, אך העייפות הייתה רבה יותר.

ביופסיה לאחר מדיטציה פחות כאב, חרדה ועייפות

בנשים בקבוצת ההאזנה למוזיקה לבחירתן תועדה עלייה גדולה יותר בכאב במהלך הביופסיה, בהשוואה לנשים בקבוצת המדיטציה, בעוד שהכאב עלה באופן דומה בקבוצת ההאזנה למוזיקה ובקבוצת הטיפול הסטנדרטי.

החוקרים כותבים שייתכן שההרפיה הגדולה יותר בקרב הנשים שהאזינו למוזיקה או נהנינו ממדיטציה מודרכת סייעה להן לחוש פחות עייפות לאחר הפרוצדורה. כעת הם מתכננים לבחון את תרגילי המדיטציה האמורים במסגרת מחקר רב-מרכזי ולבחון האם ניתן להכליל את הממצאים לאוכלוסיות נוספות.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום