מתיחת פנים בקלות? יש קצה חוט

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מזו חוטים היא מתיחת פנים באמצעות חוטים (ללא ניתוח): טכניקה מקובלת בעולם שהחלה לצבור תאוצה גם בישראל, ומטופלים רבים זוכים בעור צעיר, חלק ומוצק

רופא אף אוזן גרון
08-6238358

בעבר הלא כל כך רחוק - ממש עד לפני מספר שנים - מי שרצה עור פנים חלק, מוצק, מתוח וצעיר גם בגיל מתקדם, צריך היה להתמסר לסכין המנתחים. החלום על מתיחת פנים ללא ניתוח התגשם לפני מספר שנים, כשהחלו ברחבי העולם להשתמש בחוטים; ולאחרונה, הטכניקה של מתיחת פנים באמצעות חוטים, המכונה גם מזו - חוטים "עשתה עליה" לישראל ומאפשרת לרבים להגשים את החלום - ולזכות בעור פנים מתוח וחלק יותר, ללא הרדמה, ללא תקופת החלמה - וללא הסיכונים הכרוכים בניתוח מתיחת פנים.

מהי אפוא מתיחת פנים באמצעות חוטים? לכמה זמן נשמרות התוצאות? מהם היתרונות והחסרונות של הטיפול - ולמי הוא יכול להתאים? על שאלות אלה ונוספות - נשיב כאן.

מהי מתיחת פנים בעזרת חוטים?

מדובר בטיפול רפואי אסתטי, במהלכו מוחדרים למספר מקומות בפנים ובצוואר חוטים דקים, אשר נמתחים עד למיקום הרצוי - ומחוברים בנקודות מסוימות. החוטים מוחדרים אל השכבה התת עורית; ועצם מתיחתם גורמת להחלקה ומתיחה של העור. במקביל, מתחיל - בעקבות החדרת החוטים - תהליך של התחדשות העור. סביב החוטים מיוצרים קולגן ואלסטין - חומרים האחראים על גמישות העור, מרקמו החלק, זוהרו ומראהו הצעיר והמורם. מדובר בחומרים אשר ייצורם פוחת עם הגיל. בחלוף חודש עד חודש וחצי מהטיפול, מושלם תהליך הייצור של חומרי הבנייה הללו של העור - והתוצאות של טיפול המתיחה נראות בבירור. סביב החוטים גם מצטברים נוזלים, מה שמייעל את אפקט המילוי של העור, באופן שמתגבר על תהליך הזדקנות נוסף בפנים, הכולל אובדן של נפחים, עקב דלדול שומן ועצם. הנוזלים ממלאים את האזורים המרוקנים, מה שמוביל עוד יותר לשיפור מראה עור הפנים: העור הופך חלק, קמטוטים וקמטים נעלמים, העור הופך מתוח וחיוני יותר - וכל המראה משתפר.

איזה סוגי חוטים קיימים?

קיימים סוגים שונים של חוטים, השונים זה מזה במבנה, בחוזק, בטכניקה להחדרתם ולקיבועם, בחברה המייצרת והמשווקת, באורך החוטים, בעובי החוטים וכן באורך המחט שדרכה מוחדרים החוטים אל אזורי הפנים השונים.

כל החוטים עשויים מחומרים דומים, חומרים ידידותיים לגוף, שנעשה בהם שימוש בעולם הרפואה. כך, למשל, חוטים פופולריים ואיכותיים הם חוטי Aptos וחוטי Soft Silhouette. שניהם עשויים מחומר המכונה "פולידיאקסון". זהו חומר ידוע, ידידותי לגוף, אשר איננו מעורר אלרגיה או תגובות קשות (כגון: זיהום). במשך שנים רבות, החומר משמש בפרוצדורות רפואיות ובניתוחים מגוונים. כל החוטים נספגים בגוף ונעלמים, מבלי להותיר סימן, בחלוף קצת יותר מחצי שנה. חשוב להדגיש כי לאחר ספיגת החוטים הנמסים, מתיחת הפנים שהושגה נשארת - בזכות חומרי הבניה של העור, שנוצרו בראשית התהליך.

איך בוחרים באיזה חוטים להשתמש?

השיקולים המשפיעים על בחירת החוטים הם:

מצב הפנים והצוואר של המטופלת; אזורי הטיפול - קו לסת, צוואר, גבות, לחיים, אזור הפה, עפעפיים; מחיר הטיפול ועוד.

חשוב לציין כי בעזרת החוטים, ניתן גם למתוח ולשפר את המראה של העור המקומט, הנפול, הזקן והעודף - גם באזורים אחרים, בהם נוטות להצטבר תופעות עוריות לא רצויות, כחלק מתהליך ההזדקנות, דוגמת זרועות פנימיות, ישבן, ברכיים ועוד.

למי מתאים טיפול מזו חוטים?

הטיפול מתאים לכל מי שמחפש טיפול אנטי אייג'ינג יעיל ורוצה לטשטש את סימני הזמן, שניכרים בפנים ובצוואר. כאמור, עם הגיל, מתרחשת בגופנו ירידה בייצור החומרים השומרים על הגמישות והמרקם החלק של העור - ומתחילים להיראות סימני הזדקנות בולטים. קמטים, קמטוטים, עור צנוח, טשטוש קו הלסת, סנטר כפול ועוד. כל מי שסימנים אלה ניכרים בפניו - והמצב איננו מאד קיצוני, אלא מדובר בהזדקנות קלה עד בינונית של עור הפנים והצוואר, יכול להסתייע בתהליך של מתיחת פנים, בעזרת חוטים; וליהנות מהתוצאות: עור הרבה יותר צעיר ובעל מראה בריא, חלק ומוצק. כשנפילת העור בפנים ובצוואר היא קטנה עד בינונית, אין צורך בניתוח מתיחת פנים. אולם אם תגיע מטופלת עם הרבה מאד קמטים וקמטוטים וצניחה משמעותית של עור הפנים והצוואר, החוטים לא יספיקו כדי להגיע לתוצאות הרצויות.

לכמה זמן נשמרות תוצאות הטיפול?

התוצאות נשמרות לשנתיים - וניתן לחזור על הטיפול בכל פעם שרוצים.

כיצד מבוצע הטיפול?

לפני הטיפול, מוזרק ונמרח חומר אלחוש, כדי למנוע מהמטופל תחושת כאב בזמן הטיפול. הטיפול אורך כחצי שעה עד שעה; במהלך הטיפול, מוחדרים החוטים לעור - דרך מחטים. הטיפול איננו מלווה בכאב, איננו דורש אשפוז ואיננו כרוך בצלקות, דימום או תקופת החלמה. לאחר הטיפול, ניתן לחזור לשגרה מלאה. במקרים מעטים, תיתכן היווצרות שטפי דם מקומיים, אשר חולפים תוך מספר ימים.

ניתן ולעתים רצוי לשלב את הטיפול עם טיפולים נוספים לעיצוב פנים, כגון: הזרקות של בוטוקס וחומצה היאלורונית שמסייעות לעיצוב של הפנים ולקבלת המראה הרצוי.

מה הסיכונים והסיבוכים האפשריים של מתיחת פנים בחוטים?

מדובר בסיכונים וסיבוכים נדירים ביותר, כגון: זיהום או גרנולומות (בליטות בשל רקמה שנבנית סביב החוט). מדובר במצבים חולפים, עימם ניתן להתמודד בקלות.

לסיכום: הזמן גובה מחיר מעור הפנים והצוואר שהופך נפול, מקומט ומדולדל. הפתרון שלאחרונה צובר תאוצה - גם בישראל - מאפשר להציל את המצב ללא ניתוח. עוד ועוד נשים וגברים מחליפים את מיטת המנתחים ואת הסכין בחוטים המוחדרים לעור בטיפול קצר, לא מסוכן ויעיל, אשר משיג תוצאות טובות למשך זמן. שילוב של החוטים עם הזרקות של בוטוקס וחומרי מילוי, יכול להוביל לתוצאות נהדרות: פנים מעוצבות בעלות מראה עור חלק, מוצק, מתוח וצעיר הרבה יותר. מסתבר שיש דרך לעצור את הזמן!

ד"ר הלל ברנר מומחה ברפואת אף אוזן וגרון וניתוחי אף קוסמטיים , טיפולים אסתטיים של הפנים.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום