הליכון נאס"א לשיקום מנותחי לב

(0)
לדרג

הליכון שפותח על ידי נאס"א לאימון בכוח כבידה נמוך כבחלל, יסייע בבילינסון למנותחי לב מורכבים ומבוגרים בתהליך השיקום הקשה שלאחר הניתוח. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

הליכון שפותח על ידי נאס"א על מנת לאפשר לאסטרונאוטים להתאמן בכוח כבידה נמוך עד אפסי, החל לשמש לאחרונה בבית החולים בילינסון, מנותחי לב בימים הראשונים שלאחר הניתוח.

ההליכון נותן מענה מצוין לצורך לסייע לחולים מורכבים ומבוגרים בתהליך ההתאוששות מהניתוח, שעד כה, לא עבר כל שינוי או התאמה לאוכלוסייה המזדקנת.
בזכות השימוש בהליכון המיוחד, חולים שהתקשו לצעוד לאחר הניתוח, הצליחו לצעוד עליו דקות ארוכות.

הליכון לאימון אסטרונאוטים בתנאי כוח כבידה אפסי

במערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון החלו לטפל בחולים אלו בגישה חדשה ומהפכנית ולראשונה בעולם, חולים שעברו ניתוח לב עוברים את השיקום לאחר הניתוח בעזרת הליכה על הליכון מיוחד שפותח על ידי נאס"א. ההליכון מפחית את השפעת כוח הכבידה, כך שהמשקל בו חש החולה נמוך יותר והחולים לנוע בחופשיות רבה יותר ולצעוד.

חשיבות עליונה לתנועה במשך 24 השעות שלאחר הניתוח

הכאבים, החולשה והעייפות לאחר ניתוח הלב המלווה בהצטברות נוזלים בגפיים התחתונות גורמת לחולים רבים להתאוששות איטית לאחר הניתוח. רבים מהם מעדיפים (עקב הקושי) לשבת על כיסא לצד מיטתם במשך ימים לאחר הניתוח מבלי לקום ולהתהלך, דבר שמסכן את בריאותם.

ד"ר ירון ברק, רופא בכיר במערך לניתוחי לב חזה בבילינסון: "חולה לאחר ניתוח לב שלא יקום ממיטתו תוך 24 שעות, עלול להסתבך ולפתח דלקת ריאות וקרישי דם בגפיים".

פרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון: "היום אנו מסוגלים לגרום לחולים קשים ומסובכים שעברו ניתוח לב, להתחיל ללכת זמן קצר לאחר הניתוח למרות כל המגבלות הרפואיות. באופן זה אנו מסירים את המחסום הפיזי והמנטלי של החולה ומראים לחולה שהוא מסוגל להתקדם ולהשתקם. התוצאות מופלאות, חולים מאמינים ביכולת שלהם והמכשיר מעניק להם נקודת זינוק מצוינת לכל תהליך השיקום והחזרה למסלול החיים. בזכות ההליכון המיוחד נוכל בעתיד לנתח חולים מורכבים אף יותר שלפני כן, לא היינו חושבים לנתח עקב החשש שהם לא יעמדו בתהליך ההחלמה לאחר הניתוח."

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום