זיהום סביבה: 1600 איש מתים בשנה

(0)
לדרג

אושרה בממשלה תכנית לאומית שתבחן את השפעת הזיהום הסביבתי על בריאות הציבור ותפעל לצמצומו במשרדי הגנת הסביבה והבריאות. השר ליצמן: לוקחים אחריות

מאת: מערכת zap doctors

שרי הממשלה אישרו אתמול (א') את הצעתם של שר הבריאות והשר להגנת הסביבה לתכנית פעולה לאומית לבחינת הקשר שבין בריאות הציבור למפגעים סביבתיים. התכנית החדשה יוצאת לדרך בעקבות תכנית הפעולה הלאומית לצמצום זיהום האוויר במפרץ חיפה שחידדה את הצורך בתכנית כלל ארצית רחבה שתבחן את הקשר בין בריאות לסביבה.

1600 איש מתים מדי שנה

על פי הערכות משרד הבריאות מעל ל-1600 בני אדם בישראל מתים מדי שנה בשל זיהום האוויר. תכנית הפעולה הלאומית שאושרה אתמול תכלול ניתוח מעמיק של כל הגורמים הסביבתיים המשפיעים על בריאות האדם וכוללים, בין היתר: פליטות אוויר מתעשייה ומתחבורה, איכות מי שתייה ומזון, חשיפה לכימיקלים ובכלל זה לחומרי הדברה ולמזיקים, חשיפה לסוגים שונים של קרינה, שימוש במוצרי צריכה, וכן תנאי מחייה וסביבת עבודה.

היעדר ראיה כוללת של הקשר בין סביבה לתחלואה

הבעייתיות המרכזית כיום טמונה בהעדר ראיה כוללת ומקיפה בנוגע לקשר שבין מפגעים ותנאים סביבתיים לבין הפגיעה בבריאות הציבור. על כן, הוחלט על הקמתו של צוות עבודה בין-משרדי שיגבש תכנית לאומית לזיהוי, להערכה, למניעה ולהפחתה של מפגעים סביבתיים הגורמים או העלולים לגרום לנזק בריאותי. התכנית הלאומית תועבר לאישור הממשלה, לאחר אישורם של שרי הגנת הסביבה ושר הבריאות.

מנגנונים להפחתת תחלואה והנגשת מידע

במסגרת התכנית יגבשו המשרדים מידע לגבי ההשפעה של מפגעים סביבתיים על בריאות הציבור, יזהו ויישמו מנגנונים להפחתת התחלואה והתמותה הנגרמות כתוצאה מחשיפה למפגעים סביבתיים, לזהות איומים סביבתיים חדשים, לבחון את ההיבט הכלכלי של הפחתת הזיהום על הבריאות ועל הסביבה ולהנגיש מידע לציבור בדבר חשיפות סביבתיות בעלות פוטנציאל לנזק בריאותי.

שר הבריאות, יעקב ליצמן: "המדינה לוקחת אחריות להשפעת הסביבה על הבריאות שלנו. התכנית הלאומית המשותפת למשרדי הגנת הסביבה והבריאות כוללת את כל מרכיבי ההיערכות, הבדיקות ודרכי המניעה, במטרה להבטיח את בריאות הציבור ומניעת השפעה סביבתית על זיהום אויר אפשרי. אני בטוח שהודות לשיתוף הפעולה ההדוק בין המשרדים, נדע להגן על הציבור ולמנוע תחלואה סביבתית".

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי: "צמצום זיהום האוויר הוא המשימה החשובה ביותר שלנו והתכנית תאפשר לנו למקד ולתעדף את הפעילות הסביבתית בהתאם לסיכונים הבריאותיים".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום