תרופה נוגדת קרישה: גם לפני ניתוח

(0)
לדרג

מחקר בבילינסון: אין צורך להפסיק את השימוש בתרופות נוגדות קרישה מהדור החדש לפני ניתוחי פה ולסת וטיפולי שיניים. פרופ' גבריאל צ'אושו: למען בריאות המטופל

מאת: מערכת zap doctors

נוטלים בקביעות בתרופות נוגדות קרישה וצפויים לעבור הליך כירורגי? נראה שאין צורך להפסיק את נטילת התרופה לפני הניתוח: מחקר שנערך לאחרונה בבית החולים בילינסון מצא כי אין צורך להפסיק את השימוש בתרופות מדללות דם מהדור החדש לפני ניתוחי פה ולסת (הכוללים בין היתר גם ניתוחים והליכים רפואיים אצל רופאי השיניים).

הליכים כירורגיים בפה: בדרך כלל, ללא דימום

במחקר בו השתתפו 111 נבדקים, נמצא כי רק 6.1% מהמטופלים דיממו בזמן ההליך הכירורגי בפה, רובם דימום קל שאותו יכלו המנתחים לפתור בקלות וללא סיכון למטופל.

המלצת המחקר היא שלא להפסיק את נטילת התרופות הללו לפני הניתוח ללא קשר למורכבות הניתוח, בין אם מדובר בהליך דנטלי אצל רופא השיניים או בהליך כירורגי בבית החולים. תרופות אלו, הנוגדות קרישה בחולים הזקוקים להן, מסייעות להוריד את הסיכון להתקפי לב ולשבץ מוחי.

התרופות מהדור החדש: אין חשש לדימום חזק

עד כה המלצת הרופאים הייתה להפסיק ליטול תרופות אלו מאחר שלא ניתן היה לבדוק עד כמה הן מדללות את הדם ולכן היה חשש מדימום מסיבי אפשרי בזמן הליכים רפואיים במיוחד בפה ובלסת, שהם אזורים עם כלי דם רבים.

פרופ' גבריאל צ'אושו, מנהל המחלקה לכירורגיית פה ולסת בבילינסון: "חשיבותו של המחקר היא בכך שאנו יודעים עכשיו שלא להמליץ על הפסקת התרופות הללו תוך כדי שמירה על בטיחות מקסימלית של המטופל בזמן ניתוחי פה ולסת מפני דימומים ולהמשיך ולשמור על בריאותו מפני הסיכון לשבץ מוחי ולהתקפי לב. בזכות מחקר זה הצלחנו להוכיח כי לטובת בריאותו של המטופל, אין חובה להפסיק את השימוש בתרופות אלו למרות ההנחיות הקודמות. כמובן, שיש להיוועץ עם הרופא המטפל לפני כל הליך כירורגי".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיית פה ולסת והשתלות שיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום