מוסדות בריאות יונגשו לנכים

(0)
לדרג

בתי חולים, מרפאות ומכונים יונגשו ויותאמו לבעלי מוגבלויות על פי התקנות שאושרו היום בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. ח"כ גילאון: יש למצוא תקציב ליישום

מאת: מערכת zap doctors

בשורה טובה לבעלי המוגבלויות: ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (ד') תקנות, שנוסחו בוועדת המשנה לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, לפיהן בתי חולים, מרפאות ומכונים רפואיים יבצעו התאמות פיזיות בכדי לאפשר נגישות לבעלי מוגבלויות שונות. כעת רק נותר לקוות שאכן יימצא התקציב ליישומן של התקנות. לדברי הנציב היוצא לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אחיה קאמרה: "זהו יום מרגש. תיקנו את האבסורד לפיו דווקא מוסדות בריאות לא היו חייבים בהנגשה". להלן התקנות שאושרו:

תקנות להנגשת הכניסה למבנים לאדם עם מוגבלות תהיה דרך נגישה רציפה ממדרכה, חניה, תחנות תחבורה ציבורית ומהכניסה למוסד אל תוך המוסד עצמו.

כמו כן, נקבעו מספר החניות הנגישות שצריכות להיות בכל חניון בבית חולים, ונקבע כי אם אין לבית החולים מקומות חניה נגישים, על הרשות המקומית לספק כאלה בסמוך אליו.

תקנות להנגשה בתוך המבנים: נקבעו הוראות ואפיונים טכניים להקמת מעלונים, רוחב המעברים והפתחים עבור כיסאות גלגלים בתוך המוסדות הרפואיים, מערכי התמצאות והכוונה, בתי אחיזה במעברים, מנגנונים קוליים וחזותיים לנעילת דלתות, סימון דלתות וקירות שקופים ועוד.

מרחק הליכה לבית שימוש בכל קומה לא יעלה על 75 מטרים וגובה חלק מהאסלות יותאם לתנועת מעבר מכיסא גלגלים.

במחלקות בתי החולים יהיו חדרי טיפול ובדיקה עם נגישות מיוחדות לבעלי כיסאות גלגלים.

יוקמו עמדות הלבשה נגישות, הכוללות משטחים מרופדים ומקלחות מיוחדות.

לפחות 10% מסך המיטות בכל מחלקה יותאמו לבעלי מוגבלויות.

יו"ר ועדת המשנה לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, ח"כ אילן גילאון, מחה על דברי רכז הבריאות באגף התקציבים במשרד האוצר, אלעד מסאסא, לפיהם על קופות החולים להשתמש בתקציבי הפיתוח שלהן על מנת לממן את ההתאמות הנדרשות.

ח"כ גילאון: "הקופות גירעוניות כבר שנים רבות, את מי אנחנו מרמים? על הממשלה ליצור משאבים ולמצוא תקציבים לצורך יישום התקנות, אחרת היא פשוט יצאה מדעתה ותיהפך לעבריינית. הנגישות היא תכלית החיים. היא, כפי שנוהג לומר ראש הממשלה, החיים עצמם".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום