ניתוח הרמת פנים טבעית

(0)
לדרג

מעוניינים בניתוח מתיחת פנים, אבל חוששים מתוצאה מלאכותית? ניתוח הרמת פנים טבעית ירענן את מראה הפנים, תוך שמירה על תווי פנים טבעיים. כיצד זה מתבצע?

מאת: ד"ר טלי פרידמן

ניתוח הרמת פנים הוא הגרסה המודרנית למתיחת הפנים המסורתית, אבל כיום עיקר הדגש הוא בכיוון של מראה טבעי, שמירת תווי הפנים וההבעות הייחודיים לכולנו - והסוואת סימני הניתוח, ככל שניתן.

בעבר מטופלת לאחר ניתוח מתיחת פנים הייתה נראית "מתוחה"; אבל, כיום, סביר להניח שתפגשו נשים וגברים (כן, גם גברים!) לאחר ניתוח מרענן פנים, אשר כמעט לא השאיר עקבות. לא תעלו על דעתכם שהמנותחים אמנם עברו את הניתוח.

מהו ניתוח הרמת פנים טבעית?

מדובר בטיפול ניתוחי המשמר את הבעות הפנים ותווי הפנים האופייניים לכולנו. באמצעות תכנון קדם ניתוחי מדוקדק, מבצע המנתח הרמה פנימית של הפנים, באמצעות תפרים מיוחדים, בכיוון המתאים למבנה הפנים המיוחד לאדם הספציפי וקווי ההתבגרות הייחודיים לו.

באופן זה, מתבצעת הרמה של הפנים התחתונות, הצוואר ולעיתים גם הפנים המרכזיות, אבל בצורה עדינה ומוקפדת. באופן זה, לא נוצרים קווי משיכה או הבעות בלתי אחידות לאחר הניתוח. וההחלמה קצרה במיוחד. החתכים הניתוחיים מוסווים סביב האפרכסת והקרקפת כאשר אורכם תלוי בכמות עודפי העור הקיימים.

כיצד מתבצעת הרמת פנים טבעית?

הרמת הפנים הטבעית כוללת הידוק פנימי עדין של השרירים המרימים את מרכז הפנים שצנח; וכמו כן, שרירי הצוואר, בכיוון צידי ועליון, המותאם לתווי המטופל או המטופלת. לרוב משלבים גם שאיבת שומן והשתלת שומן עצמי, להדגשת קווי הפנים; ולעיתים פילינג עדין להצערת העור. הניתוח מבוצע בהרדמה כללית או חלקית; ואורכו נע בין שעתיים לבין שלוש שעות, בהתאם להיקפו ומורכבותו. התפרים נסתרים לרוב - ונמסים. החידוש בניתוח זה מתבטא בשימת דגש על הטבעיות והסוואת הסימנים הניתוחיים, כדי לטשטש עדות להתערבות ניתוחית.

מהם יתרונות הטיפול, בהשוואה לניתוח מתיחת פנים מסורתי?

הגרסה החדישה של הרמת הפנים מבוססת על התובנה האסתטית כי חשוב לשמור על מראה טבעי של הפנים, כמטרה אסתטית מרכזית. ניתוח מסוג זה מקפיד ביותר על שמירת תווי הפנים הקיימים והדגשתם, גם במחיר של השארת מעט קמטים. להיפך: קמטים מעטים אלה "משכנעים" בטבעיות הפנים. פעולה זו אינו משנה את צורת הפנים, אלא מרעננת ומדגישה את מראה הפנים.

כיום מוצע למטופלים גם טיפול לטשטוש הצלקות, כבר בתחילת תהליך ההחלמה מהניתוח. באמצעות טשטוש הצלקות הניתוחיות, משיגים תוצאות טבעיות, ללא עדות לניתוח - וזוהי התקדמות נפלאה. לרוב מדובר במשך החלמה בן כשבועיים, עד שניתן לחשוף את הפנים בקרב מקורבים, בלי שיבחינו כי זה עתה התבצע ניתוח. השינוי המתקבל: מראה פנים רענן, כמו לאחר חופשה.

מה כולל תהליך ההחלמה?

הטיפול החדשני קל יותר ממתיחת הפנים המסורתית, שכן העור נתפר כמעט ללא מתח, מה שמזרז את החלמת הצלקות הניתוחיות והבשלתן המהירה. משך ההחלמה נע בין עשרה ימים לבין שבועיים.

השבוע הראשון מאופיין בתחושת אי נוחות, אולם בשל התוצאה הטבעית, אם אין סימנים כחולים יממה לאחר הניתוח, המטופלת תוכל לחזור לפעילות לא מאומצת כשבוע מהניתוח. תוצאות הניתוח מתייצבות אחרי תקופה בת שלושה חודשים.

מהי אוכלוסיית היעד לביצוע הניתוח? מי אינו יכול לבצעו?

ראשית, יש לציין כי אין קשר לגיל הכרונולוגי. כאשר אדם מוטרד בעיקר מעודפי עור בצוואר ומצניחת הפנים התחתונות, מומלץ טיפול להצערת הפנים, באמצעות ניתוח. למרות השפע הגדול של טיפולים מרפאתיים המיועדים להצעיר את הפנים ללא ניתוח, יש להבין את מגבלותיהם. אחת המגבלות הגדולות של חומרי מילוי וחוטים היא חוסר היכולת לבצע הרמה משמעותית של רקמה צנוחה. לפיכך, במקרים בהם קיים עודף עור, מוטב יהיה לרענן את קונטור הפנים באמצעות ניתוח - ולשמר את תוצאת הניתוח באמצעות החזרת נפח עדינה בטיפולים מרפאתיים, לאורך השנים. כלומר, הנהנים מניתוח זה הם נשים וגברים אשר מוטרדים מנפילת עור הפנים או הצוואר, גם בגילאים צעירים יחסית. הניתוח נותן מענה ספציפי לאזור שצנח - ויכול להתמקד בקו הלסת ובלחיים בלבד או לטפל בצוואר ובפנים בו זמנית. לא יבוצע ניתוח, אם המטופל אינו יכול להפסיק נטילת מדללי דם או להפסיק לעשן.

כיצד מתכוננים להליך הניתוחי? האם ההחלמה כואבת?

חשוב להיות מאוזנים מבחינה בריאותית, להפסיק לעשן כחודש לפני הניתוח ולהפסיק נטילת ויטמינים מסויימים או מדללי דם. ההחלמה מהניתוח איננה כרוכה בכאב, אלא מלווה באי נוחות. אופי ההחלמה עומד ביחס ישר למורכבות הבעיה האסתטית של המטופל.

כמה שנים, בממוצע, נשמרות תוצאות הניתוח?

הטיפול הניתוחי מעניק נקודת פתיחה טובה יותר, להמשך התבגרות הפנים. לעיתים המטופל חש שאין מקום לטיפולים נוספים בהמשך; ולעיתים הוא מקפיד על תחזוקת העור, כדי להדק אותו ולמנוע המשך של צניחת העור.

האם יש המלצות לשימור תוצאות הניתוח?

חשוב לשמור על אורח חיים בריא, להימנע מעישון ומחשיפה לשמש ישירה בשעות השיא ולשמור על משקל גוף יציב, לאורך זמן. אם חשים בירידה בנפח הלחיים בהמשך, מומלץ לתחזק את נפח הפנים באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית ללחיים, על פי מבנה הפנים וכיווני ההרמה בהם אנו מעוניינים.

ד"ר טלי פרידמן היא מומחית בכירורגיה פלסטית.

סייעה בהכנת הכתבה: רון שגב פינקלמן, כתבתzap doctors.

בואו לדבר על זה עם ד"ר פרידמן בפורום מתיחות בטן ושאיבות שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום