מיטת שיזוף: סכנת מלנומה בנשים?

(0)
לדרג

עלייה של למעלה מפי שישה בסיכון לחלות במלנומה בקרב נשים צעירות שנחשפו למיטות שיזוף לפני גיל 30. שיעורי המלנומה בקרב נשים מתחת לגיל 50 גדול מבגברים

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

צעירה וחובבת מיטות שיזוף? כדאי שתצמצמי את היקף השימוש בהן, אם בכלל: חוקרים בחנו את השאלה האם השימוש במכונות שיזוף עשוי לעמוד בבסיס העלייה המואצת בשיעורי מלנומה בנשים, בהשוואה לגברים בארצות הברית. ממאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת JAMA Dermatology ובו הוצגו תוצאות מחקר בנושא, עולה כי בנשים שנחשפו למכונות שיזוף תועדה עלייה של למעלה מפי שישה בסיכוי לאבחנת מלנומה לפני גיל 30.

השימוש במיטות שיזוף נפוץ בעיקר בקרב נשים

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 681 מבוגרים, שאובחנו עם מלנומה בין 2004-2007, והיו מתחת לגיל 50 שנים, והשוו את התוצאות אל מול משתתפים דומים ללא סרטן העור, בגילאי 25-49 שנים. נשים היוו כמעט 70% מכל קבוצה. קרוב ל-80% מהנשים דיווחו כי נחשפו למכונות שיזוף, זאת בהשוואה ל-44% מהגברים.

נשים מתחת לגיל 40 החלו להשתמש במכונות שיזוף בגיל 16 שנים, בממוצע, בעוד שאלו שבגילאי 40-49, נחשפו למכונות שיזוף רק בגיל 25 שנים. בנשים צעירות דווח בממוצע על 100 טיפולי שיזוף, בהשוואה ל-40 טיפולים בנשים מבוגרות יותר.

עלייה של פי שישה בסיכון לחלות קרב נשים מתחת לגיל 30

בנשים מתחת לגיל 30 שנחשפו למכונות שיזוף תועדה עלייה של פי שישה בסיכון למנלומה, בהשוואה לאלו שלא נחשפו למכונות שיזוף. כשליש מהנשים שאובחנו לפני גיל 30 סבלו ממלנומה בגב, במקום בפנים או בגפיים, זאת בהשוואה ל-24% מהנשים בגילאי 40-49 שנים.

בקרב כלל הנשים במחקר: עלייה במספר טיפולי שיזוף בעבר הייתה מלווה בעלייה בסיכון לאבחנת מלנומה. החוקרים כותבים כי הממצאים החדשים מעידים על כך שקצב העלייה בשיעורי מלנומה מהיר יותר בקרב נשים, בהשוואה לגברים, מתחת לגיל 50 שנים, ככל הנראה בשל שימוש במכונות שיזוף.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום