חיישן ואפליקציה לזיהוי הביוץ

(0)
לדרג

רוצה לעקוב אחר הביוץ שלך לשם התעברות מהירה? DuoFertility mobile, חיישן בטכנולוגיה לבישה בשילוב אפליקציה סלולרית, אולי יוכלו לסייע לך. טכנולוגיה רפואית

מאת: מערכת zap doctors

דאופרטיליטי מובייל (DuoFertility mobile) היא מערכת לחיזוי ולאישור קיומו של ביוץ במטרה לסייע למעוניינות להרות מהר. המערכת כוללת חיישן לביש בשילוב אפליקציה (יישומון) סלולרית. את האפליקציה ניתן להוריד במערכת ה-iOS והאנדרואיד וניתן להשתמש בה בשילוב החיישן הלביש.

חיישן מתחת לזרוע לאיסוף נתונים

את החיישן מניחים מתחת לזרוע והוא אוסף נתוני זרימת חום, טמפרטורת גוף ותנועה. בנתונים אלו ניתן להשתמש בשילוב עם מעקב אחר ריר צוואר הרחם, תוצאות של בדיקות הורמונליות ודפוסי הווסת. כל אלו יכולים לעזור לאתר במדויק את הזמן הטוב ביותר בו כדאי לנסות להרות.

דוחות פוריות וייצוגים ויזואליים של המחזור החודשי

המערכת מעוצבת כך שתוכל גם לחזות ביוץ, וגם לאשר כשהוא מתרחש. המערכת מספקת דוחות פוריות המתארים מה היא רואה ואחר מה היא עוקבת, לרבות ייצוגים ויזואליים של התקופות השונות של המחזור החודשי, מעקב לאורך זמן ומהן המסקנות שהוסקו ממעקב ארוך זה על המחזור החודשי של המשתמשת. לדוגמה, כמה ימים נמשך מעגל הפוריות, דבר שמשתנה מאישה לאישה ויכול להימשך 24-29 ימים - הפרש משמעותי שמשפיע על הקביעה מה הם הימים בהם ניתן להרות.

על פי מחקר ראשוני: זיהוי ביוץ ברגישות גבוהה

כיום, על פי חוק, נדרשות אפליקציות רפואיות לבסס את טיעוניהן על מחקרים רפואיים נרחבים בכדי לוודא את אמינותן ולוודא שאינן פוגעות בבריאות המשתמשים.
המערכת נבדקה עד כה במחקר אחד בו השתתפו 8 מטופלות עם בעיות פוריות בגילאי 27-40. הנשים השתמשו בחיישן ובאפליקציה במשך חודש. במשך אותו החודש הנשים עברו גם בדיקות נוספות לבחינת הפוריות. מערכת DuoFertility זיהתה את הביוץ בטווח טעות של יום אחד בלבד מהיום שנקבע על פי בדיקת אולטראסאונד. הרגישות לזיהוי ביוץ עמדה על 100%. יחד עם זאת, מדובר במחקר קטן למדי ויש צורך במחקרים נוספים לביסוס אמינות האפליקציה והחיישן.

למידע נוסף בתחום: מחשבון ביוץ
בואו לדבר על זה בפורום מיניות האישה, הריון ומניעתו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום