הקפאת שומן: הטרנד הכי לוהט

(0)
לדרג
תוכן מקודם

אנו נולדים עם כמות מוגדרת של תאי שומן, המתמלאים בהתאם לאורח חיינו. הקפאת שומן מאפשרת לחסל את תאי השומן, באופן שלא יוכלו להתמלא בעתיד

שירותי אסתטיקה רפואית
077-2306977 (מספר מקשר)

תאי שומן הם חלק חיוני מגופנו - ותפקידם להגן על הגוף. בניגוד לדעה הרווחת, במהלך השנים לא מתווספים לנו תאי שומן. אנחנו נולדים עם כמות מוגדרת של תאי שומן, אשר במהלך החיים משתנים בגודלם, בהתאם לגודש השומן שנמצא בגוף. הצטברות של תאי שומן באזורים שונים, כמו אזור המותניים, הסנטר, הירכיים, הבטן וכו' - נוצרים אצל כל אדם, כתוצאה משינויים הורמונליים טבעיים.

בניגוד לעודף משקל, את המצבורים האלה לא ניתן להוריד באמצעות דיאטות או ספורט. הדרך היחידה להיפטר מהם, היא להרוס את תאי השומן המיותרים שהצטברו - ולפרק אותם, כך שיצאו מהגוף דרך דרכי הלימפה, מחזור הדם וכו'.

מכיוון שמדובר בבעיה אסתטית ולא רפואית, פותחו טכנולוגיות רבות ושונות להצרת היקפים, המתבססות ברובן על חום גבוה, אשר המיס את השומן בתוך התא. טכנולוגיות אלה לא הרסו את התאים, אלא גרמו להפחתת הגודש בתוך תאים אלה - ובכך לצמצום היקף הגוף, עד שייגדשו מחדש.

בשנים האחרונות, נערכו מחקרים מדעיים נוספים, שמצאו כי תאים חיים נהרסים בטמפרטורות קיצוניות. עובדה מדעית זו שימשה גם את עולם האסתטיקה, נוכח ההבנה כי אם נקפיא את תאי השומן המיותרים (בטמפרטורה של 5- עד 8-), נוכל להרוס אותם לחלוטין - וכך להיפטר ממצבורי השומן לתמיד.

כיצד ניתן לבצע טיפול הצרת היקפים בהקפאה?

הטיפול בהקפאה הוא טיפול פשוט, אשר נמשך 70 דקות. הטיפול מתבצע באמצעות ידית ייעודית, שמתחברת למכונה. באמצעות הידית הזו, שואבים בוואקום את העור עם השומן באזור הרצוי - ואז מקפיאים את החלק שנשאב. בצורה זו, מעבר לאפקטיביות הטיפולית, גם מוודאים שלא ייגרם נזק לתאי גוף אחרים. הטיפול אינו כואב ואין לו תופעות לוואי, פרט לתחושת אי נעימות קלה בשלב השאיבה בוואקום ואדמומיות או נפיחות קלה לאחר הטיפול, אשר חולפת תוך מספר שעות עד יום לכל המאוחר.

הקור גורם לשבירה של מעטפת התא השומני; עם הזמן, התא מומס ויוצא מהגוף, בלי שתהיה לו יכולת להיווצר מחדש. התהליך הפנימי של ההמסה והיציאה מהגוף לוקח בין שבועיים לבין חודשיים וגורם להורדה של עד 6 ס"מ בהיקף. מאחר שהתהליך עצמו הינו תהליך טבעי והדרגתי, נמנע מצב של רפיון בעור (בדומה למה שקורה לאחר דיאטה חריפה או ניתוח לקיצור קיבה, למשל); והעור משתמש ביכולת האלסטיות שלו ומתאים את עצמו למימדי הגוף החדשים. אם נותר עור רפוי, ניתן להשתמש בטכנולוגיה המבוססת על גלי רדיו, שמחממת את המקום ומסייעת לייצור הקולגן בתאים. ואם לאחר הטיפול נשאר צלוליט, מטפלים בו בטכנולוגיה המבוססת על אולטרסאונד.

למי מתאים הטיפול?

הטיפול מתאים לכל מי שאינו סובל מעודף שומן - ומעוניין להסיר את מצבורי השומן באזורים ספציפיים. לאור בטיחותו הרבה של המכשור והטכנולוגיה, אין הגבלה על השימוש בו - והוא מתאים לגברים ולנשים כאחד, פרט לנשים בהריון, בעלי קוצב לב, אנשים הסובלים מהרניה באזור הבטן ואנשים הסובלים מאלרגיה לקור.

ד"ר לריסה ברק היא רופאה העוסקת ברפואה אסתטית, בעלת קליניקות פרטיות בתל אביב ובזיכרון יעקב.

סייעה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת zap doctors.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום