ניצלו חיי פגה שסבלה מתסביב המעי

(0)
לדרג

הרופאים המליצו על הפסקת הריון אך האם התעקשה ללדת פגה הסובלת מתסביב המעי, סיבוך נדיר במעי שסיכן חייה. הפגה נותחה בהצלחה, החלימה ושוחררה לביתה

מאת: מערכת zap doctors

התעקשות האם ותושיית הרופאים הצילו חיי פגה שנולדה עם סיבוך נדיר במעי: לאחרונה, בוצע במרכז הרפואי בני ציון שבחיפה ניתוח שהוגדר כניתוח חירום ומציל חיים בפגה מיד לאחר לידתה בשבוע ה-32. זאת לאחר שבבדיקת אולטראסאונד שנערכה לאם הסתבר כי התינוקת סובלת מסיבוך נדיר במעי במעי שעלול לגרום למותה אם לא תעבור ניתוח מידי.

האם התעקשה ללדת למרות ההמלצה להפסיק ההריון

בעקבות הבדיקה הומלץ לאם לבצע הפסקת ההריון, אך האם התעקשה ללדת בכל זאת את התינוקת. לאור זאת, גויסו למשימה מיטב מומחי בית החולים והאם הוכנסה מיד לחדר הלידה, שם עברה ניתוח קיסרי בניסיון להציל את חייה של בתה. לדברי מנהל אגף נשים ויולדות במרכז הרפואי בני ציון, ד"ר שלומי שגיא תסביב המעי נחשב לסיבוך נדיר במיוחד, ששכיחותו היא אחד לכמה אלפי מקרים. התסביב עלול לגרום לחסימה של כלי דם ולנמק נרחב של המעי.

מיד לאחר הלידה, צוותי חדר הניתוח במרכז הרפואי בני ציון הועמדו במצב כוננות, והפגה הועברה לניתוח חירום שבוצע על ידי מנהל מחלקת כירורגיית ילדים במרכז הרפואי בני ציון, פרופ' איגור סוחוטניק שבו הצליח להציל את רוב המעי.

NEC בעקבות הניתוח: דלקת קשה במעי הפגה

לאחר הניתוח, התינוקת עברה אירוע של NEC (דלקת מעי קשה), טופלה בהצלחה והמעי התאושש היטב והיא שוחררה בימים אלה מבית החולים.

פרופ' איגור סוחוטניק מסביר כי "תסביב של המעיים מצריך התערבות כירורגית מידית בשל תוצאותיו וסכנותיו למעי. לאחר הניתוח, הפגה הועברה לפגיית בית החולים ולאחר מעקב שוחררה במצב תקין".

בואו לדבר על זה בפורום הורים לפגים ותינוקות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום