הלל יפה: פגה קטנה, לוחמת גדולה

(0)
לדרג

ביסאן מחאג'נה שנולדה בשבוע ה-22 במשקל 650 גרם השתחררה מהפגייה במצב מצוין כשהיא במשקל 2.150 ק"ג. ד"ר פלדמן: לא רואים הרבה מקרים כאלה

מאת: מערכת zap doctors

הישרדות של פגה כנגד הסטטיסטיקה: ביסאן מחאג'נה, בת השלושה חודשים שנולדה בסוף השבוע ה-22 להריון ובמשקל 654 גרם, שבוע המוגדר מבחינה רפואית כעל גבול החיות, שוחררה אתמול (ב') לביתה במשקל של 2.150 ק"ג. זאת לאחר שבמרכז הרפואי הלל יפה, נלחמו על חייה לאורך שלושה שבועות מרגע לידתה, ולאחר שהות מצטברת של שלושה חודשים בפגיית בית החולים.

"כל כך חיכינו ורצינו אותה", מתארים בעיניים לחות משמחה והתרגשות מוחמד וחנאן מחאג'נה, תושבי אום אל פחם שמספרים: "לא היה צינור שהיא לא הייתה מחוברת אליו. היא הייתה שלושה שבועות בסכנת חיים ממשית, ואנחנו היינו בחרדה עצומה. הצוות בפגיה היה מדהים, ותמך בנו לאורך כל הדרך באופן שאין לתאר אותו. מלבד הטיפול הרפואי המדהים של ד"ר סילביה פולדי, ד"ר ארז נדיר, ד"ר עמית הוכברג וד"ר מיכאל פלדמן, כל האחיות ביחידה היו פשוט מדהימות וגם הייתה לצידנו כל העת גם העובדת הסוציאלית קרן חליבה, שפשוט "הצילה" אותנו בכל הסיטואציה המלחיצה הזאת".

נדיר: זריקה להבשלת הריאות ולידה רגילה בשבוע ה-23

כבר בסקירת המערכות בסוף השבוע ה-22 להריון, זוהתה אצל האם פתיחה של צוואר הרחם והיא הופנתה מידית לבית החולים. לאחר מספר ימי אשפוז נראה היה כי פתיחת צוואר הרחם הולכת ומתקדמת עד כדי כמעט לידה. באופן חריג ולאחר התייעצות מומחים, ניתנה לחנאן זריקה לשם הבשלת ריאות התינוק כשלרוב, זוהי זריקה שאינה ניתנת בשבוע שכזה והיא הועברה לחדר לידה ובהחלטה משותפת עם ההורים ילדה חנאן את ביתה הבכורה בלידה רגילה.

ד"ר מיכאל פלדמן, מנהל מחלקת פגים ויילודים, במרכז הרפואי הלל יפה, מדבר על ביסאן כלוחמת קטנה: "התינוקת הזאת שנולדה בשבוע כה מוקדם ושרדה למרות כל סטטיסטיקה שלילית הידועה בספרות המקצועית, שוחררה לביתה במצב התפתחותי שמוגדר מבחינתי כמצוין. לא רואים הרבה כאלו בעולם שלנו. פגים שנולדים בשבוע הזה הם עם סיכוי של כ-40% הישרדות, ובאלו השורדים קיים אצלם סיכוי מאוד גבוה לסבול מבחינה נוירולוגית והתפתחותית לכל החיים. לראות אותה משתחררת הביתה, במצבה הפיזי והנוירולוגי כפי שהיא, מהווה ניצחון קטן וסיפוק גדול".

בואו לדבר על זה בפורום הורים לפגים ותינוקות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום