בדרך: תרופות מרשם גם ללא מרשם

(0)
לדרג

כך על פי הצעת חוק של משרד הבריאות לפיה במצבים דחופים רוקח יוכל לנפק תכשירי מרשם גם ללא מרשם מרופא. ההסתדרות הרפואית מתנגדת: ייגרם אסון

מאת: מערכת zap doctors

האם בקרוב, רוקח יוכל במצבים דחופים לנפק תרופות ותכשירי מרשם גם ללא מרשם מרופא? בדיון שהתקיים היום (ד') בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בהשתתפות שר הבריאות, יעקב ליצמן, הסתבר כי במסגרת הצעת החוק העוסקת בפשיעה הפרמצבטית, מבקש משרד הבריאות לאפשר לרוקח לנפק במצבים דחופים תכשירי מרשם ללא מרשם רופא. זאת לאחר בירור המצב הרפואי, תיעוד מיוחד ודרישה להעביר מרשם רופא תוך 72 שעות.

במצבי חירום: לדאוג לטובת החולים הרתוקים למיטה

הסעיף המתייחס להרחבת סמכויות הרוקחים הוא בניגוד לעמדתה של ההסתדרות הרפואית שהודיעה כי היא מתנגדת לסעיף זה. השר ליצמן הגיע במפתיע לדיון בהצעת החוק במסגרתו גם יוסדרו ויוחמרו הפיקוח והעונשים על רוקחים, יצרנים ויבואנים של תרופות, כחלק מהמאבק בפשיעה הפרמצבטית (זיוף, גניבה או שימוש במוצר פגום של תרופות, מכשירים, תמרוקים וכו').

שר הבריאות, יעקב ליצמן: "אנחנו נעשה את זה, ואם זה לא מוצא חן בעיני ההסתדרות הרפואית היא יכולה לחפש לעצמה משרד אחר". גם יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, הודיע כי הוא תומך בסעיף זה: "אנחנו צריכים לדאוג לטובת החולה ולאפשר לו טיפול תרופתי זמין במצבי חירום. זה לא פוגע ברופאים בשום צורה. יש לאפשר גם לבאי כוחם של חולים הרתוקים למיטה לקבל בעבורם תרופות במצבי חירום".

ח"כ שולי מועלם: "ההתנגדות לעניין הזה היא לא עניינית. אני לא רואה בעיני רוחי גדודי חולים מסתערים על בתי המרקחת בדרישה לקומדין ללא מרשם. אנחנו סומכים ידינו על הרוקחים המקצועיים".

ההסתדרות הרפואית: זה יוביל לאסון

פרופ' אליעזר רחמילביץ' מההסתדרות הרפואית, טען: "אני מפחד מאסון. ברוב המקרים הרוקח בכלל לא מכיר את הבן-אדם. זה יכול להיות מסוכן. חייב להיות רופא שמעורב בעניין הזה. אתם מבינים איזה תביעות יוגשו? כבר קרו מקרים כאלה בעבר. לא יכול להיות שחולה מגיע באמצע הלילה ויקבל תרופה לדילול דם ומדמם במוח".

בתגובה אמר ד"ר רון תומר, מנהל הוועדה המקצועית של ארגון הרוקחות בישראל: "הרוקח הוא לא פקיד. הוא איש מקצוע".

ראש אגף רוקחות במשרד הבריאות, ד"ר איל שורצברג,הוסיף: "זה קיים בכל העולם, ויש כאן מספיק הגנות על המטופל". הדיון הסתיים ללא הצבעה על הצעת החוק, ויימשך בשבועות הקרובים.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום