המסת צלוליט: בדרך למראה הנכסף

(2)
לדרג

טיפולים חדשניים הקיימים כיום מאפשרים להיפטר מהצלוליט - התופעה הנפוצה המכונה בטעות צלוליטיס - ועד לפני כעשור נחשבה למטרד עקשני במיוחד, שקשה להעלימו

מאת: הלגה רקנטי

הרבה מאד נשים, צעירות ומבוגרות, רזות ובעלות משקל עודף, ספורטאיות וכאלה שמתקשות למצוא זמן להתאמן - לכולן יש "עיטורים" באזורי הישבן, הבטן והירכיים. מדובר ב"עיטורים" שהנשים שואפות להיפטר מהם - הצלוליט. חשוב לדעת כי הצלוליט איננו גובה רק מחיר אסתטי, אלא גם מחיר בריאותי. מאיפה מגיע המפגע הזה ואיך נפטרים ממנו? על שאלות אלה ונוספות, נשיב במאמר זה.

מה זה צלוליט?

הצלוליט הוא כינוי לתאי שומן עודפים, שחמקו מתחת לשכבת העור הבסיסית - ועלו עד לשכבת העור העליונה. הגוף איננו יודע כיצד להתמודד עם תאי השומן הללו - וסוגר אותם במעין גושים. וכך נוצרים הגלים הגושיים הללו, שמשווים לעור מראה של קליפת תפוז ומהווים מפגע אסתטי. מעבר לכך, הצטברות תאי שומן רבים, באזורים שאינם מיועדים להם, עלולה לגבות גם מחיר בריאותי. התאים עשויים להפריע לזרימת הדם התקינה, שממילא מופרעת עם חלוף השנים - ולגרום לבעיות בריאות.

מהם הגורמים להופעת הצלוליט?

זהו תהליך טבעי, המופיע אצל רוב הנשים מגיל צעיר. הופעתו והתפתחותו תלויים בגורמים מגוונים, כגון: נטייה גנטית, תזונה לקויה, עישון וצריכת אלכוהול, מתח, תהליכים הורמונליים, חשיפה למזהמים ועוד. במסגרת תהליך טבעי זה, רקמת העור הבסיסית שמונעת מתאי השומן לזלוג אל פני העור מתרופפת - וכשהיא מפסיקה להיות הדוקה, כפי שהיא אמורה להיות, תאי שומן זולגים החוצה - ומתמקמים ללא הפרעה כל כך קרוב לשכבת העור החיצונית. כך מתקבל המראה המדובר.

איך ניתן להתמודד עם צלוליט?

עד לפני עשור, ההנחה הרווחת היתה כי צלוליט הוא גזירת גורל - שלא ניתן להתמודד עמה, וכל שנותר הוא להשלים עם קיומה. אבל - לא עוד. כיום ישנם אמצעים חדשניים המאפשרים להתמודד עם צלוליט. הקושי להיפטר מצלוליט נבע מהעובדה שדיאטה דלת קלוריות, ספורט וכל מיני תכשירים שהוצעו לציבור, לא יכלו לסייע בהעלמת המטרד הנוראי הזה. אבל כיום השתנו פני הדברים וקיימת תכנית טיפולים ייעודית שמצליחה, באמצעים משולבים, להעלים את הצלוליט.

מה כוללת תכנית הטיפולים להעלמת צלוליט?

כאמור, תהליך הופעת הצלוליט קשור בשני גורמים מרכזיים. האחד: היות הצלוליט תאי שומן; והשני: היחלשות והתרופפות העור, באופן שמאפשר לתאי השומן "לברוח" למקום בו הם לא רצויים. המלחמה בצלוליט והמאמץ להעלימו ולמנוע הופעתו בשנית, מתרכזת בפעילות ממוקדת בשני הגורמים הללו - וכוללת את המסת השומן, במקביל לאיחוי הרקמה שהתרופפה.

למטופלת שמגיעה למרפאה, מותאמת תכנית טיפולים אישית, הכוללת פעילות בשלושה מישורים במקביל.

המישור התזונתי: לתזונה יש השפעה מרובה הן על תאי השומן והן על איכות העור. תכנית תזונתית מותאמת יכולה לסייע להמסת שומן ולשיפור איכות העור. למטופלת מותאם תפריט לתזונה מאוזנת ובריאה, שכולל צריכת מזונות בעלי ערך תזונתי גבוה (להבדיל, למשל, מפחמימות ריקות) וכוללת שתייה מרובה מאד של מים, שתורמים לבריאות העור - ומשפרים את יעילות זרימת הדם ואת יעילות פעילותה של מערכת הלימפה, מערכת הנוטלת חלק חשוב מאד בפינוי רעלים מהגוף, לרבות פינוי השומן שיימס בתהליך הטיפולי.

המישור המקביל למישור התזונתי, כולל שימוש בתכשירים מגוונים, לעידוד התהליך המורכב אותו שואפים להשלים, של המסת שומן, איחוי רקמת העור וניקוי הגוף. לכל אלה תורמים תוספי תזונה, הניתנים למטופלת וכן תכשירים למריחה על העור, באזורים בהם יש ריכוז גבוה של צלוליט.

המישור המקביל השלישי הוא טיפול מרפאתי, הכולל שימוש במכשירים מגוונים, לשם פעולה משולבת הכוללת המסת תאי שומן, המרצת הדם, המרצת פעילותה של מערכת הלימפה והנעתם והפעלתם של השרירים. לשם המרצת זרימת הדם ומערכת הלימפה ולשם המסת תאי השומן, נעשה שימוש במערכת חום וגלי רדיו, אשר גורמים למותם של תאי השומן וגם ממריצים את הדם ואת מערכת הלימפה, באופן שמסייע לפינוי תאי השומן המתים, המופרשים מהגוף בעזרת שתן, צואה וזיעה.

כמו כן, נעשה גם שימוש במכשיר שעושה עיסוי, ממריץ את הדם, ממריץ את נוזל הלימפה ומסייע לניקוז הלימפתי.

במסגרת הטיפול, נעשה גם שימוש באלקטרודות השולחות פולסים חשמליים ומניעים את השריר לפעולה. כל טיפול באלקטרודות הוא כמו אימון ספורטיבי: התכווצות השריר היא תהליך שקורה במסגרת פעילות גופנית; והמכשיר, למעשה, מחקה פעילות גופנית מאומצת - וגורם לשריר לפעול באופן ממוקד. בעקבות כך, השריר נבנה, מתחזק ומתעצב - וגם מסייע לתאי השומן להידחק, לעור להימתח ולבעיית הצלוליט להיעלם.

תכנית הטיפולים התלת מישורית הזו יעילה במיוחד - ונותנת תוצאות מדהימות, אשר נשמרות לאורך זמן.

מהן התוצאות המתקבלות?

עור חלק, מתוח והרבה פחות גבשושי. בשל התרומה הרבה לעור, הטיפול הזה יכול לסייע גם לטיפול בעודפי עור.

מהם עודפי עור?

נשים שעוברות ירידה מאסיבית במשקל, למשל אחרי ניתוחים בריאטריים (ניתוחים לקיצור קיבה) או שחוות יו-יו במשקל (ירידה ועליה במשקל פעמים רבות) עקב הריונות, לידות ושינויים תזונתיים - סובלות ממטרד של עודפי עור.

כשמשקל הגוף משתנה בגיל צעיר, העור האלסטי נמתח עם ההשמנה ומתכווץ עם הירידה במשקל. אבל, בשלב מסוים, העור לא מתכווץ לגמרי - וכך מצטברים עודפי עור. ניתן להמשיל מצב זה לבלון שהוצא ממנו האוויר והוא נותר רפוי, נפול ומקומטט. זהו מפגע אסתטי ממדרגה ראשונה - והדרך להיפטר ממנו היא ניתוח להסרת עודפי עור ומתיחת עור. אבל, במקרים לא מאד קשים, הטיפול בצלוליט יכול לסייע מאד גם במצבים אלה, של עודפי עור בירכיים ובזרועות.

כמה טיפולים צריך, כדי להגיע לתוצאות טובות בטיפול בצלוליט?

הרבה מכוני יופי מבטיחים תוצאות מהירות, אבל מדובר בהבטחות שווא. טיפול להעלמת צלוליט הוא טיפול ממושך. לא ניתן להיפטר מבעיה בת שנים בארבעה - חמישה טיפולים. התהליך הטיפולי הוא ארוך, רב שלבי ודורש מהמטופלת שיתוף פעולה ונכונות. אי אפשר לצפות לנסים. התוצאות המדהימות יתקבלו אצל מי שמתגייסת לטיפול בכל מאודה - ולעתים נדרשים אפילו 40 טיפולים. ברוב המקרים, מדובר ב-10 עד 20 טיפולים.

לכמה זמן נשמרות התוצאות?

בקרב נשים שישמרו על משקל הגוף שלהן - ולא ייכנסו להריון וכן יקפידו על תזונה מתאימה, התוצאות יכולות להישמר לארבע שנים. כדי להבטיח זאת, מומלץ להגיע לטיפול תחזוקה פעם בחודשיים.

לסיכום: גם נשים שעושות ספורט, אוכלות בריא ושומרות על משקל גוף תקין, לא מצליחות להימנע ממראה העור הגבשושי בבטן, בירכיים ובישבן, המכונה צלוליט. אותו צלוליט, אשר מתיישב גם על גופן של נשים צעירות - וכמובן איננו פוסח על מי שלא מתאמנת ולא שומרת על תזונה נכונה, נחשב בעבר לגזירה שאין ברירה אלא לעמוד בה.

כיום, המצב שונה: אמנם דיאטה, ספורט ומשחות אינן עוזרות לשיפור המצב, אבל שימוש במכשור מתקדם, לצד שינוי תזונתי, נטילת תוספי תזונה ושימוש בתכשירים סופר יעילים, יכולים לעשות הבדל. תכנית טיפולים ארוכה, הכוללת מלחמה להמסת תאי השומן ותרומה לאיכות עור, יכולה להניב תוצאות מדהימות.

הלגה רקנטי עוסקת בטיפולי פנים וגוף.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום