נותחה ושבה ללכת לאחר 3 שנים

(0)
לדרג

רמב"ם: נערה פלסטינית משכם שהפכה לנכה בעקבות גידול בלסת, נותחה והצליחה לצעוד צעדים ראשונים לאחר שהייתה מרותקת לכיסא גלגלים במשך 3 שנים

מאת: מערכת zap doctors

שיתוף פעולה רפואי בין-לאומי חולל "נס" בחייה של נערה פלסטינאית: נערה בת 17.5 מאזור שכם הצליחה לעשות צעדים ראשונים בכוחות עצמה לאחר שבמשך שלוש שנים הייתה מרותקת לחלוטין לכיסא גלגלים. הדבר התאפשר בזכות שיתוף פעולה בין-לאומי בין המכון הלאומי לבריאות של ארה"ב, בית חולים רמב"ם בחיפה, ושירותי הבריאות של הרשות הפלסטינית. לאחרונה התכנסו הרופאים משלושת הגופים יחד בחדר הניתוח ברמב"ם לניתוח שלשמחת כולם הצליח להעמיד את הנערה על רגליה.

בשבוע שעבר הם זכו יחד עם בני משפחתה לראות בהתרגשות את ג'ומאנה, הנערה הרזה וקטנת קומה מאזור שכם, צועדת במאמץ גדול ובעזרת הליכון עשרה צעדים, ולדברי אביה מדובר בלא פחות מ"נס" לראות את בתו צועדת שוב.

בעיה הורמונלית שמקורה בגידול בלסת העליונה

ג'ומאנה סבלה שנים מבריחת סידן וחומרים אחרים החיוניים לבניית העצמות ומקור הבעיה לא זוהה מעולם עד שנשלחה לבדיקות בארה"ב. מבדיקות מקיפות שנערכו לה במכון הלאומי לבריאות בארה"ב, עלה כי היא סובלת מגידול בלסת העליונה הגורם להפרשת הורמון האחראי לכך שעצמותיה חלשות ברמה שהוגדרה "כגרועה בהרבה מזו של אישה קשישה".

הגיעה לרמב"ם בהמלצת רופא אמריקאי ממוצא פלסטיני

פרופ' ג'ון ואן אלסט, מבית החולים לילדים בסינסנטי, שהמליץ להם לפנות לרמב"ם לבצע את הניתוח להסרת הגידול ולמעקב אנדוקרינולוגי. בעקבות ההמלצה הגיעה הנערה משכם לרמב"ם ונבדקה ע"י פרופ' דב טיאוסנו, מנהל מחלקת אנדוקרינולוגית ילדים בבית החולים רות לילדים ברמב"ם וכן על ידי רופאי מחלקת פה ולסת בראשות פרופ' עדי רחמיאל. את הניתוח ביצע סגן מנהל מחלקת פה ולסת, ד"ר עמרי אמודי, בהשתתפות פרופ' ואן אלסט, שהגיע במיוחד מארה"ב ושני הרופאים הפלסטינאים, משכם ומרמאללה, שמלווים את הנערה ושימשיכו לעקוב אחרי התפתחות החלמתה בהמשך.

בואו לדבר על זה בפורום גידולי ראש צוואר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום