ועדה לקידום תזונה בריאה בישראל

(0)
לדרג

הוקמה ועדה לרגולציה לקידום תזונה בריאה שתחייב את תעשיית המזון לסימון תזונתי בחזית האריזות, סימון ערכים תזונתיים במסעדות ופיקוח על מחירי מוצרי מזון בריא

מאת: מערכת zap doctors

שר הבריאות, יעקב ליצמן, מינה היום (א') ועדה בראשות מנכ"ל משרדו, מר משה בר סימן טוב, לקידומה ולגיבושה של מדיניות רגולטורית המקדמת תזונה בריאה לטובת הציבור בישראל. מטרת הוועדה היא לבחון אמצעים שונים באמצעותם ניתן להשפיע על הן על הרגלי התזונה של האוכלוסייה והן על הרכב מוצרי המזון המתועש. בהתאם לכך, על חברי הוועדה נמנית גם עו"ד גליה שגיא, מנהלת איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים.

הוועדה תדון ותבחן נושאים דוגמת סימון תזונתי בחזית האריזה, מיסוי מזון בעל ערך תזונתי נמוך, סימון ערכים תזונתיים במסעדות, פיקוח על מחירי מזונות בריאים, הגבלת מרכיבים תזונתיים במזון, כפי שנהוג במדינות רבות בעולם, וכן צעדים נוספים כפי שהוועדה תמצא לנכון.

טיפול במגפת ההשמנה והתחלואה הנלווית לה

במשרד הבריאות הגיעו למסקנה כי העלייה בממדי ההשמנה והתחלואה הכרונית הקשורה בה, מחייבת פעילות משמעותית ברמת המדיניות הלאומית. בשנים האחרונות הושקה התכנית הלאומית "אפשרי בריא" המקדמת אורח חיים פעיל ובריא ומעודדת שינוי התנהגות בריאותית, בין היתר באמצעות יצירת סביבה פיזית וחברתית תומכת לרבות שיתוף פעולה עם תעשיית המזון לרה-פורמולציה של מזון, הסברה לציבור, וחקיקה דוגמת חוק פיקוח תזונה בריאה במוסדות חינוך.

בהודעה שפרסם משרד בריאות נכתב: "המזון הנצרך על ידי האוכלוסייה הוא בעל השפעה משמעותית על הבריאות ועל איכות החיים. זהו אחד התחומים החשובים בהם ניתן להשפיע על מגמות התזונה של האוכלוסייה ולהביא לשיפור במדדי בריאות רבים".

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום