נותחה במוחה בזמן לידה בקיסרי

(0)
לדרג

איכילוב: גלינה פרידמן ההריונית יולדה בהצלחה בניתוח קיסרי ובמקביל עברה ניתוח דחוף ומורכב לשאיבת נוזלים במוחה לשם הצלת חייה. גלינה: ויקטוריה ואני ניצחנו

מאת: מערכת zap doctors

שילוב כזה לא תועד עד כה בספרות הרפואית: גלינה פרידמן, תושבת חולון, עברה ניתוח מורכב לשאיבת נוזלים במוחה תוך כדי שהיא עוברת במקביל ניתוח קיסרי ויולדת תינוקת בריאה.

המקרה הנדיר הזה התרחש בסוף השבוע שעבר כשגלינה בת ה-32 החלה לחוש ברע לקראת סוף החודש התשיעי להריונה. בעלה, ששם לב למצוקתה, גילה תושייה כשמיהר לקחת אותה לבית החולים וולפסון שבחולון.

הדרדרות מהירה והובלה דחופה לאיכילוב

בוולפסון אבחנו הרופאים שמצב בריאותה של גלינה מדרדר וגלינה הובהלה באמבולנס ישירות לחדר הניתוח הגדול במרכז הרפואי שאיכילוב, לשם הוקפצו במיוחד הכוננים הבכירים: הגינקולוג, ד"ר נדב משען, הנוירוכירורג, ד"ר יונתן רוט, והמרדימה, ד"ר ענת קדרון שסיפרה:

"ברגע שקיבלנו את ההודעה על הגעתה של גלינה, הבנו שמדובר בניתוח מורכב שמצריך התגייסות של כל הצוות שכן מדובר בניתוח משולב שעוד לא היה כמותו. הדילמה הייתה אם לטפל קודם באישה ואחר כך ליילד אותה אך מיד החלטנו קודם להוציא את התינוקת, גם כי היינו חייבים לבצע הרדמה כללית והיה דיון לגבי כל תרופת הרדמה על מנת שנוודא שהיא לא תזיק לתינוקת".

שאיבת נוזלים מהמוח רגע לאחר שליפת התינוקת

עם קבלת ההחלטה, ומיד לאחר ההרדמה, נכנס ד"ר משען לפעולה שכבר עמד עם להב הסכין מוכן ותוך דקות ספורות, שלף את התינוקת, בריאה ושלמה מבטנה של האם השרויה בהרדמה כללית והצוות המשיך לפעולה הבאה ניתוח במוחה. בשלב זה, ד"ר רוט הפך את האם על צידה, ביצע חתך במוחה וניקז את הנוזלים במוח.

בסיום הניתוח, הועברה גלינה להתאוששות, שם חיכה לה בעלה סרגיי, נישק את מצחה והראה לה תמונות של התינוקת בטלפון הנייד. גלינה פרידמן המתאוששת הודתה לצוות הרפואי על שהציל את חייה וסיפרה בהתרגשות שהחליטה לקרוא לבתה ויקטוריה: "כי שתינו ניצחנו בסוף".

"אחרי הניתוח ראיתי את גלינה יושבת בחדר התאוששות עם פלסטר קטן ודומעת מהתמונות של בתה הקטנה ואני מודה שבכיתי יחד אתה. אפילו אחרי 25 שנה במקצוע, המראה הזה צמרר אותי" מסכמת ד"ר קדרון בהתרגשות.

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחים קיסריים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום