לוקחים את השיער בידיים

(3)
לדרג

השיער מהווה חלק משמעותי במראה החיצוני שלנו ויש לו גם השפעה גדולה על תחושת הביטחון העצמי. לא מרגישים שעירים כמו פעם, לעזאזל? ניתן לטפל בכך

מאת: דורון פסקינו

אנשים משקיעים זמן ניכר וממון רב, בכל הנוגע לטיפול בשיערם ועיצובו. השיער, במיוחד אצל בנות המין הנשי, אך גם בקרב בני המין הגברי, מהווה חלק חשוב בביטחון העצמי. כאשר השיער גולש ושופע, אנו פחות מרגישים אותו ומודעים לו; אבל המודעות והדאגה מתחילות כאשר נוצרת בעיה ומתחילה דלילות והקרחה.

מדוע קיים קשר כה הדוק בין השיער לבין הביטחון העצמי?

השיער הוא למעשה אלמנט חשוב בנראות הפיזית, החיצונית; אך יש לו גם השפעות על השאלה כיצד אנו תופסים את עצמנו מבחינה אישית ומינית וכיצד אנו נתפסים על ידי החברה הסובבת אותנו. שיער דליל או מקריח עלול להיתפס, לעיתים באופן לא מודע, כמקור לחולשה, גיל מבוגר או חולי.

מראה שיער בריא משדר לסביבה בריאות והצלחה. במקרים רבים, דלילות שיער והקרחה עלולים להוביל לירידה בביטחון העצמי; והדברים אף עלולים להקצין, במקרים מסוימים, עד לבעיות חברתיות שונות, התבודדות, ליקויים בתפקוד היומיומי הזוגי, בעבודה ובלימודים.

מה עלול לגרום לדלילות ולבעיות נשירה?

שיער טבעי הינו כזה הנראה חי ובעל ברק. שיער כזה הוא תוצר של עבודה תקינה של הגוף, במהלכה השערה מקבלת מגוף האדם את כל הוויטמינים והמינרלים, הדרושים להתפתחותה התקינה והטבעית. לבעיית הדלילות, השבירות והנשירה, עלולים להיות מגוון רחב של גורמים, החל מגורמים תורשתיים, עקב תזונה לקויה, דיאטות קיצוניות, חוסר בוויטמינים, שינויים הורמונליים טבעיים, אותם עובר הגוף, כולל שינויים לאחר לידה, וכמובן: אלמנט הגיל. כך, למשל, נשים מתחילות להתלונן על שבירות שיער החל מגיל 40, מתקשות לגדלו ונאלצות להסתפק בתספורות קצרות.

מהם הפתרונות האפשריים לנשירת שיער?

קיימים בשוק פתרונות רפואיים שונים, הקשורים בכדורים ותרסיסי ספריי למיניהם, המיועדים לשלבי ההקרחה הראשוניים. עם זאת, טרם הכנסת חומרים כימיים ותרופות לגופנו, רצוי לנסות לפנות תחילה לפתרונות טבעיים.

דוגמא לפתרון מסוג זה: טיפול מזותרפיה לקרקפת, הפועל כדיקור. מדובר על רולר, אשר עליו נמצאים מחטים באורך כ-5 מ"מ, המועבר על הקרקפת: יום כן - יום לא, רצוי לאחר מקלחת. לפעילות זו, החוזרת על עצמה, מספר תפקידים. האחד: לפתוח נקבוביות סתומות ובעצם "לשחרר" זקיקי שיער ולאפשר להם להמשיך "לחיות" ולהצמיח; ואילו השני: לפצוע את הקרקפת וליצור אדמומיות, שמקורה בהזרמה מוגברת של דם לראש.

לאחר המעבר עם הרולר, אנו משתמשים בתערובת צמחים 100% טבעית בלעדית, הנרקחת מצמחי מרפא ירוקים שונים, כדוגמת סרפד, מרווה, גרניום, דפנה ועוד. תפקידה להזין את בסיס השערה ולחזק את זקיקי השיער הקיימים. תהליך טיפול זה אורך 3 עד 6 חודשים ותפקידו, בעצם, להעיר ולהציל זקיקי שיער רדומים (שאינם מתים). על פי מחקרים בתחום, ניתן להעיר זקיקי שיער לתקופה של עד 6 שנים, מרגע היותם רדומים - ולהפוך אותם לזקיקים פעילים.

ומה ניתן לעשות במצב של הקרחה מתקדמת?

בקרב נשים וגברים שהגיעו לשלב של דלילות שיער או הקרחה מתקדמת, ניתן לטשטש את הבעיה בדרך טבעית לחלוטין, על ידי שימוש ביחידת שיער חיצונית דקה, העשויה שיער אדם טבעי, אשר מותאם באופן אישי לכל לקוח, בהתאם לסוג, צבע ואופי השיער הקיים.

יחידה דקיקה זו "מתלבשת" על חלקו הקדמי של הראש או הפדחת, שם בדרך כלל נראית לעין הדלילות -ומסווה אותה. פתרון זה נראה טבעי לחלוטין ואינו מורגש, שכן יחידת השיער נתפרת שערה-שערה, באופן ידני ודקדקני, על ידי מומחים בתחום, בהתאם לכיווני הצמיחה הטבעיים של השיער. פתרון זה יכול להיות זמני או קבוע.

האם קיימים סוגים שונים של יחידות שיער ופאות?

עם זאת, יחידות שיער ופאות, הן עולם ומלואו, אשר בו סוגים רבים, איכויות שונות וטווחי מחירים רחבים. בקצה אחד של הסקאלה, בעל האיכות הירודה, נמצא את שיער הסינתטי או המעובד. מדובר ביחידות העשויות שיער שאינו טבעי, הזמינות בשוק בכ-6 רמות איכות שונות; כאשר ברמות הנמוכות, ניתן להבחין ממרחקים כי מדובר בפאה נוכרית; ואילו הרמה הגבוהה ביותר מתקרבת למראה יותר טבעי ואמיתי. פאות סינתטיות ומעובדות אלה עשויות שיער אשר עבר תהליכים כימיים רבים. השיער בפאות אלה אינו ניתן לסידור ומשחק - ונשאר סטטי, כפי שעוצב בתחילה. בנוסף, פאות אלה יושבות על הראש בצורה פחות נוחה ואף מגרדות.

הסוג השני של הפאות הוא כזה המערב שיער סינתטי וטבעי (החל מ-30% שיער טבעי). פאות אלה נחשבות איכותיות יותר ובעלות צורה טבעית יותר, מאחר שניתן לסדר אותן.

הסוג השלישי והיוקרתי יותר הן הפאות הטבעיות, אשר גם בהן קיימות תתי קטגוריות. ברמה הנמוכה יותר, מדובר בפאות משיער טבעי אשר מקורו מסין או הודו, המגיע כשיער טבעי שחור, הניתן לעיבוד וצביעה, לגוונים שונים - שטני וחום - על ידי תהליך הבהרה, המוריד מאיכות וחיי השערה. האיכותיות יותר הן פאות העשויות שיער טבעי בתולי, שמקורו מרוסיה וארצות אירופה. ככל שהשיער טבעי יותר ולא עבר תהליך, כדי להגיע לצבע הרצוי, כך תהיה הפאה העשויה ממנו איכותית ויקרה יותר.

אחרי כל אלה, איך ניתן לדעת במה לבחור?

כדי שיהיה חיבור מושלם והתאמה מקסימלית של יחידת השיער לראש הלקוח או הלקוחה, יש לבחור במקום מקצועי, אשר לו מלאי שיער טבעי גדול דיו, כדי שיוכל ליצור ממנו יחידת שיער זהה לשיער שעל ראש לקוחותיו.

זאת ועוד: על הצוות להיות מקצועי מספיק, כדי לתפור באופן ידני את יחידת השיער, שערה-שערה, בהתאם לכיוון הצמיחה הטבעי - וכן לוודא כי בסיס יחידת השיער הניתן נראה כדמוי קרקפת לחלוטין, כך שלא יהיה ניתן לראות, בשום אופן, כי מדובר בתוספת ולא בשיער טבעי, הצומח ישירות מהקרקפת.

דורון פסקינו הוא הבעלים של מרכזי פתרונות השיער "דורון פסקינו".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום