מתיחת פנים מושלמת: הדור הבא

(0)
לדרג
תוכן מקודם

מי שמבקשת לטשטש את סימני הזמן הניכרים על פניה וצווארה, נא להכיר את ניתוח מתיחת הפנים המשודרג: לא עוד מתיחת עור, אלא עיצוב פנים עם שימת דגש על הצוואר והעיניים

רופא מנתח פלסטי
077-2312850 (מספר מקשר)

ניתוח מתיחת פנים הופך יותר ויותר פופולרי - עם השנים. עליה בתוחלת החיים, מודעות ליופי ולאסתטיקה, שאיפה להיראות צעירים ובריאים, וקיומם של אמצעים, המאפשרים לטשטש את פגעי הזמן - כל אלה הופכים את הניתוח הפלסטי, שעוזר למנותחים להיראות צעירים הרבה יותר, לפופולרי. בעשורים האחרונים, הודות לאמצעים יעילים, טכניקות מתקדמות ומודעות הולכת וגוברת, ניתוח מתיחת פנים השתדרג פלאים - והפך להיות מקיף יותר וכולל הרבה מאד חידושים, בהשוואה לניתוח המסורתי.

כיצד שונה ניתוח מתיחת פנים החדש, מזה הבסיסי - שהיה נהוג בעבר?

ניתוח מתיחת פנים התמקד בעבר בדומה לשמו "מתיחה" - בהפרדת העור מהרקמות, מתיחתו, תפירתו - והסרת עור עודף. בעשורים האחרונים, כולל ניתוח מתיחת פנים עיצוב כללי של הפנים באמצעים שונים, המאפשרים ממש לפסל את הפנים, תוך שימת דגש על שני מוקדים מרכזיים, שמשפיעים על מראה הפנים: העיניים והצוואר.

סימני ההזדקנות הניכרים בפנים הם עור נפול ועודף, עור דהוי, קמטים, קמטוטים, כתמים, אובדן נפחים, טשטוש של קווי עצמות הסנטר ועצמות הלחיים, עפעפיים עם עודפי עור, שקיות מתחת לעיניים, עיגולים שחורים מתחת לעיניים, שקעים ברקות, גבות נפולות, לחיים שקועות ונפולות, שומן שגולש מטה לאיזור הצוואר, צוואר מקומט, סנטר כפול, מיתרים לאורך הצוואר ועוד.

ניתוח מתיחת פנים העדכני נותן מענה לכל אלה; ולא רק לקמטים ולעודפי העור והשומן. ניתוח מתיחת פנים מקיף וכולל, ולא מחמיר או מקשה את ההחלמה מהניתוח - נותן מענה כולל, שמשנה פלאים את מראה הפנים. כאמור, הניתוח מתמקד - לצד מתיחת העור ושאיבת השומן - גם בשתי נקודות התורפה העיקריות, המשוות לפנים מראה זקן עייף וחולה: העיניים והצוואר.

מה בדיוק כולל הניתוח החדשני?

הניתוח המשודרג כולל מתיחת עור הפנים והחלקתו, שאיבת שומן לצד פיסול פנים באמצעים הבאים: הרמת גבות - הליך שפחות מוכר וקיימת רתיעה ממנו, בשל חשש ממראה מופתע. אולם בעזרת טכניקות חדשות ניתן להרים גבות מבלי לגרום למראה מופתע. הרמת גבות צנוחות היא פעולה שמשפיעה מאד על מראה הפנים. לרוב מבצעים ניתוח עפעפיים בשילוב הרמת גבות בכדי לשפר את המראה.

תוספת נפח לפנים נעשית בעיקר על ידי הזרקת שומן עצמי, שנשאב מאזורי שומן בגוף, או חומרי מילוי מלאכותיים. פיסול קו הצוואר נעשה באמצעות מתיחת עור ושרירים, הסרת עור עודף, טשטוש המיתרים בצוואר (שני הפסים הבולטים לאורכו), העלמת סנטר כפול, שאיבת שומן ועוד.

בניית עצמות לחיים וקו לסת: בניית שני איזורים אלה, בעזרת שומן עצמי ו/או חומרי מילוי, תורמת למתיחת העור, מעניקה מסגרת לפנים ומשפרת את המראה הכולל. עצמות לחיים בולטות, שמעליהן עור מתוח וקו לסת מודגש, המפריד בין הפנים לצוואר, הופכים את הפנים לצעירים ויפים הרבה יותר.

טיפול כולל באזור העיניים, ברקות ומתחת לעיניים: סילוק שקעים מתחת לעיניים ושיפור הכהויות מתחת לעיניים, על ידי תוספת נפח. הסרת עודפי עור ושומן מעפעפיים עליונים בשילוב הרמת גבות.

בתום הניתוח ניתן להוסיף ולשפר את מראה הפנים באמצעות חומרי מילוי ובוטוקס וכן מילוי ועיצוב שפתיים.

את כל אלה, מומלץ לעשות יחד ולא לפצל בין ההליכים הכירורגיים השונים. ומה שחשוב הוא שבתום הניתוח לא נותרת צלקת בולטת בקדמת האוזן, ניתן להחביאה בחלקה בתוך תעלת השמע.

מדוע כדאי לעשות את כל ההליכים יחד?

ראשית, כי בניתוח ניתן להשתמש בשומן עצמי כחומר מילוי. שואבים שומן ממקום מסוים בגוף - ומזריקים אותו לפי הצורך במקומות אחרים, לשם השלמת הפעולות השונות. שומן הוא חומר מילוי מיטבי - הגוף לא דוחה אותו, הוא קל לעיצוב - והוא נשאר מתחת לעור, משך שנים רבות. כך שהתוצאה נשמרת לאורך זמן. 30% מהשומן המוזרק יישאר לתמיד, מה שאומר כי הפנים תמיד ישמרו על נפח כלשהו - וזה נהדר. הזרקת שומן, שלא במסגרת ניתוח מתיחת פנים, איננה נפוצה.

שנית, אין אף פרוצדורה שמחליפה ניתוח מתיחת פנים - שלל ההליכים השונים, לרבות: הזרקות מילוי, חוטים וכדומה, משפרים את מראה עור הפנים, אך לתקופה קצרה בלבד. וגם אינם מספיקים, כשמדובר בנשים מבוגרות, שהעור שלהן כבר מזדקן, בשלב מתקדם. הטיפולים הללו טובים לנשים בגילאי 30-40. על פי רוב, מעבר לכך, נדרשת התערבות רצינית יותר, לשם השגת תוצאות מספקות לאורך זמן.

שילוב של מתיחת פנים, עם כל הפעולות הללו, נותן תוצאה טובה ביותר. ביצוע של פעולות אלה בלבד, ללא מתיחת פנים, אצל נשים שסימני הגיל כבר ניכרים בפניהן, יהיו בלתי יעילים ולא מספקים. גם ניתוח מיני מתיחת פנים, שלא כולל טיפול בעור הצוואר ובעיניים, לא משיג תוצאה מספקת. במצבים מסוימים, הניתוח לא נותן דבר, השיפור שהוא משיג איננו מספק - וחבל על הכסף ועל הניתוח.

שלישית, אם כבר נמצאים בחדר ניתוח ובהרדמה, עדיף בהרדמה אחת לתת מענה לכל הבעיות - ולהעניק מכלול של טיפולים נחוצים. לרוב, אנשים שבוחרים לחלק את הניתוחים מוצאים את עצמם מורדמים שוב ומבצעים את הפרוצדורה המקיפה יותר, תוך חרטה שלא עשו אותה מראש. בניתוח משולב מעין זה חוסכים בפרוצדורות נוספות שכרוכות בהרדמה ותקופת החלמה נוספת, וגם יש גם חסכון בכסף ובזמן - בניתוח אחד, עם תוספת קטנה של כסף, אפשר בבת אחת לטפל בכל ה"צרות".

רביעית, לאלו שחוששות מהרדמה כללית, ניתוח זה מתבצע בטשטוש עמוק ובהרדמה מקומית, שיתרונותיה הם התאוששות קלה יותר מניתוח בהרדמה מלאה.

חמישית, טיפול כולל לפנים מתבצע טוב יותר, כשהטיפול בכל האיזורים מושלם בבת אחת. עיצוב הסנטר "מתכתב" עם עיצוב העיניים, עיצוב הצוואר מתכתב עם עיצוב הלחיים וכן הלאה. לא רצוי להפריד בין הדברים. רצוי לעצב את האיברים בהרמוניה ובד בבד, כדי ליצור ביניהם סימטריה. הפיסול של כל איבר ואיבר - שפתיים, עיניים, לחיים, סנטר, קו לסת ועור - יהיה אידיאלי, אם העיצובים של האיברים השונים יתכתבו האחד עם השני.

מה כוללת ההחלמה מניתוח פנים משולב?

ההחלמה קלה וכוללת יום אחד עם חבישה, שטפי דם קלים ונפיחות, עם מעט מאוד כאב, למרות שיש אי נוחות והרגשת מתח בצוואר. ההבדל בין ניתוח מתיחת פנים שאיננו משלב פיסול פנים (הרמת גבות והסרת עודפי עור ושומן מעפעפיים עליונים, הזרקות שומן וכדומה), לבין ניתוח פנים משולב הוא הבדל מזערי. ההחלמה דומה ואפילו זהה. ולכן חבל מאד שלא להשלים כבר כמה הליכים כירורגיים, תחת הרדמה אחת.

למי מתאים מיני מתיחת פנים?

אצל נשים בנות 40 אשר רוצות מיני ליפט - מיני מתיחת פנים, שמתמקדת רק בהרמת לחיים במרכז הפנים, ניתן לבצע הליך זה בתוצאות טובות, רק במקרים בהם הצוואר צעיר ומתוח. בכל מקרה, עדיף להיוועץ בכירורג פלסטי מומחה - ולשקול פתרון כולל, שיטפל בכל, בפחות כסף, פחות החלמה ופחות הרדמה.

ניתן גם בחלק מהמיקרים לעשות ניתוח נפרד רק לצוואר וגם בניתוח עפעפיים ניתן להשתמש באותם עקרונות של מתיחת הפנים החדשנית וזאת על ידי הרמת צידי הגבות והזרקת שומן לשקעים תחת העיניים.

לסיכום: ניתוח מתיחת פנים מודרני הוא ניתוח מתיחת פנים משודרג ומקיף, הכולל, בין היתר, הרמת גבות, הסרת עודפי עור ושומן מעפעפיים עליונים, עיצוב שפתיים, עיצוב סנטר, עיצוב עצמות לחיים, הזרקות שומן למילוי שקעים, העלמת שקיות וכתמים מתחת לעיניים; ושיפור המראה כללי של הפנים והצוואר, לצד שאיבות שומן, מתיחות עור ושרירים והסרת עור עודף. ברוב הגדול של המקרים, עדיף ניתוח כולל כזה, שנותן תוצאה טובה יותר ושלמה יותר. אלא אם כן, מדובר במצב של בעיה מצומצמת, שניתן לפתור אותה בניתוח ממוקד.

ד"ר יוסף ברגר הוא מומחה לכירורגיה פלסטית.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום