חדש: שאיבת שומן בעזרת לייזר

(0)
לדרג
תוכן מקודם

לשילוב של לייזר בשאיבת שומן ומתיחת בטן יתרונות חשובים: הוא מפרק טוב יותר את השומן וגם מכווץ את העור הרפוי. למי זה מתאים? ובאילו מיקרים משתמשים בלייזר?

רופא מנתח פלסטי ,מומחה לכירורגיה פלסטית
077-9977102 (מספר מקשר)

ניתוח שאיבת שומן מהווה פרוצדורה רפואית, שלא השתנתה הרבה בשלושת העשורים האחרונים. הפעולה מתבצעת בעזרת הכנסת צינורית מתכת מתחת לעור. בצד אחד, יש לצינורית סכין; ובצד השני, היא מחוברת למשאבה, שלתוכה עוברת רקמת השומן. אזור השאיבה מרוקן משומן ומעוצב מחדש. מגבלת השאיבה היא עד 5 ליטר שומן.

יתרונות שילוב לייזר בפעולת השאיבה ?

שימוש בלייזר, במהלך ניתוח שאיבת שומן, מאפשר לגשת לאזורים מלאי שומן, לדוגמא: ה"צמיג" בבטן, צדי המותניים, ירכיים פנימיות או חיצוניות, זרועות, סנטר בירכיים ועוד.

הלייזר מקנה שני יתרונות חשובים, היתרון הראשון: פירוק טוב יותר של השומן והמסתו . כך מתקבלת תוצאה חלקה ואחידה, ללא אי סדירות בעור. היתרון השני: הלייזר מחמם את הרקמה ואת העור באזורי השאיבה. פעולת החימום מכווצת את העור וכתוצאה מכך נמנע רפיון ודילדול העור לאחר השאיבה.

כיצד מחליטים על אזורים לשאיבת שומן?

בזמן פגישת הייעוץ יוגדרו אזורי השאיבה אשר ישאבו בזמן הניתוח. יש להדגיש כי ניתן לשאוב אזורים ספציפיים, כגון ירך חיצונית ו/או פנימית, זאת מכיוון שלא ניתן לשאוב בצורה אחידה את כל הירך על כל היקפה ואורכה.

מכמה ק"ג ניתן להיפטר?

זוהי אחת השאלות הפופולריות של מטופלים לפני ניתוח. חשוב להבהיר כי המטרה של שאיבת השומן היא לפסל ולעצב אזורים ספציפיים. כמובן שכאשר שואבים שומן יש ירידה במשקל וירידה בהיקפים בהתאם לגודל השאיבה. מטרת השאיבה היא ליצור רצף אסתטי והרמוני בעור.

מתי נציע מתיחת בטן?

מתיחת בטן מתאימה בדרך כלל לאישה, אחרי מספר לידות, הסובלת מריכוזי שומן ובלט באזור הבטן. ההריונות והגיל "עושים את שלהם". בכל הריון, דופן הבטן נמתחת והרקמות של דופן הבטן נשארות רפויות ואינן מתכווצות. רפיון הרקמות בא לידי ביטוי בעודף עור, סימני מתיחה, עודף שומן תת עורי ובלט של הבטן שנראה כ "כרס". בעקבות רפיון הגיד בין שרירי הקוביות הכרס לא נעלמת, גם לא בעזרת פעילות ספורטיבית ודיאטות. הטיפול המתאים לשינויים אלו הוא ניתוח מתיחת בטן המטפל בכל שכבות דופן הבטן.

כיצד מתבצע ניתוח מתיחת בטן?

מבצעים חתך בשיפולי הבטן, בדומה לחתך ניתוח קיסרי, ומפרידים את העור והשומן משרירי הבטן. תופרים את שרירי הבטן לקו המרכז. כתוצאה מכך ה"כרס" נכנסת פנימה והטליה מודגשת. לאחר מכן, מותחים ומסירים את עודפי העור והשומן, באזורי המותניים ניתן לבצע שאיבה לצורך פיסול והדגשת הטליה.

האם התוצאות נשמרות לאורך זמן?

שומן שנשאב איננו חוזר למקומו. התוצאה תישמר לאורך זמן כל עוד לא תהיה עליה משמעותית במשקל. ניתוח מתיחת בטן נשמר לאורך שנים .

לפני החלטה על ניתוח מסוג זה יש להגיע לפגישת יעוץ אישית עם המנתח לצורך החלטת הניתוח המתאים ולתאום ציפיות לגבי תוצאות הניתוח .

ד"ר אייל שפירא הוא מומחה לכירורגיה פלסטית.

סייעו בהכנת הכתבה: חגית גבסי כהן יועצת רפואית.
רון שגב פינקלמן, כתבת zap doctor.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום