עקמת: SHILLA לצמיחה עם הילד

(0)
לדרג

מערכת SHILLA לטיפול בעקמת הושתלה בהצלחה בילדה בת 8. מצמצמת את הצורך בניתוחים חוזרים, ללא הפרעה להמשך הצמיחה של הילד. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

פריצת דרך בטיפול בעקמת ילדים בישראל הושגה לראשונה במרכז הרפואי אסף הרופא לאחר שהושתלה מערכת SHILLA Growth Guidance בילדה בת 8. הניתוח בוצע על ידי פרופ' יגאל מירובסקי, ד"ר יורם אנקשטיין וד"ר יוסי סמורג'יק.

"הניתוח שעברה הילדה הוכתר בהצלחה. הילדה השתחררה לביתה לאחר פחות משבוע אשפוז. כרגע צפוי לה מעקב רפואי סטנדרטי ללא צורך בהתערבות פולשנית עד סיום הצמיחה" מדגיש ד"ר אנקשטיין, ממחלקת אורטופדיה באסף הרופא, ומסכם: "רק בסיום הצמיחה של הילדה, לקראת גיל 15 נציע לילדה המרת מכשור זה בניתוח קיבוע סטנדרטי המקובל בגיל הבוגר יותר".

ברגים מיוחדים וללא חשיפת חוליות עמוד השדרה

מערכת SHILLA עושה שימוש בברגים מיוחדים שאינם ננעלים וממוקמים בקצוות מוטות המבנה. מאפיין מיוחד זה מאפשר למוט להחליק דרך ראשי הבורג כאשר עמוד השדרה של הילד גדל ובמקביל לספק תיקון של הפגם בעמוד השדרה.

התקנת הברגים נעשתה בעזרת מערכת ניווט מונחית מחשב ובעזרת מכשיר O ARM, שמאפשר סריקה תלת ממדית על שולחן הניתוחים. השימוש במערכות אלו מאפשר התקנת השתלים, ללא חשיפה מלאה של חוליות עמוד השדרה, ובכך נמנעה הפגיעה בצמיחה התקינה של עמוד השדרה.

ניתוחים חוזרים לטיפול בעקמת בילדים לפני גיל 10

במקרים של עקמת קשה הטיפול המקובל הוא ניתוח לאיחוי עמוד השדרה, אולם בילדים שעדיין לא סיימו את תהליך הגדילה, טכניקה זו גורמת לעצירה חלקית של גדילתם הטבעית. לעתים קרובות, הגישות הניתוחיות הקודמות, הצריכו שני ניתוחים בשנה או בשנה וחצי, במהלך צמיחתו של הילד.

"באסף הרופא מתבצעים מדי שנה עשרות ניתוחים לטיפול בעיוותים של עמוד השדרה ובעיקר בעקמת נעורים שכן מצב בו מתפתחת עקמת בגילאי הגן ובית הספר הוא נדיר" מסביר פרופ' מירובסקי, מנהל מחלקת אורתופדיה במרכז הרפואי אסף הרופא, ומוסיף: "לצערנו עיוותים קשים אלו פוגעים באיכות החיים העתידית של הילד, כרוכים בפגיעה אסתטית קשה ובפגיעה בדימוי הגוף ולעתים אף מובילים לפגיעה חברתית קשה. עד היום האלטרנטיבה היחידה הייתה ביצוע ניתוחים חוזרים המסכנים את הילד סיכון מיותר מבחינת הצמיחה אך מעכשיו יש לנו אופציה נוספת שלא תפגע בצמיחתו של הילד".

מערכת SHILLA לטיפול אפקטיבי במקביל לגדילה

מערכת SHILLA של חברת מדטרוניק היא טכנולוגיה המאפשרת לטפל בעקמת ילדים בני פחות מ-10 שהשלד שלהם טרם התבגר ואשר אובחנו עם התהוות מוקדמת של עיוותים חמורים מתקדמים בעמוד השדרה. הודות למערכת החדשה ניתן להציע ניהול אפקטיבי וביצוע תחזוקה של התיקונים בעמוד השדרה במקביל לצמיחה הטבעית של הילד, לטיפול אפקטיבי בעקמת ללא צורך בניתוחים חוזרים.

בואו לדבר על זה בפורום עקמת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום