לב מלאכותי מייצר לחץ דם ודופק

(0)
לדרג

לב מלאכותי מתקדם הושתל בהצלחה בגבר בן 51. ה-Heart Mate 3 מושתל בצמוד ללב המקורי להחלפת פעולת החדר השמאלי ללא היווצרות של קרישי דם. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

השתלת לב מלאכותי מסוג חדיש ומתקדם ביותר, Heart Mate 3, בוצעה לאחרונה בהצלחה בבית החולים בילינסון בגבר בן 51 שסבל מהפרעה קשה בתפקוד הלב על רקע לא ידוע. ההשתלה בוצעה בניתוח דרמטי שארך כ-4 שעות במהלכו השתילו את הלב המלאכותי דרך חוד הלב תוך כדי שלבו הביולוגי של המנותח המשיך לפעום. בסוף הניתוח נוצר שילוב של פעילות בין חדר ימין של הלב הביולוגי לבין הלב המלאכותי שהחליף את חדר שמאל.

כמו לב אמיתי: לחץ דם בכל פעימה שלישית

ייחודו של המכשיר החדשני בכך שהוא מייצר לחץ דם בדומה לפעילות של לב רגיל בכל פעימה שלישית ובכך מטיב עם מערכות הגוף. שאר מכשירי הלב המלאכותי הקיימים כיום פועלים על בסיס של זרימה מתמדת וללא פעימות ולכן לא ניתן היה עד היום למדוד לחץ דם או דופק למושתלי לב מלאכותי. הוא גם משוכלל יותר מבחינה טכנית, וצפוי לפחות סיבוכים לרבות מניעה של היווצרות קרישי דם בשורש אבי העורקים.
המכשיר החדש מושתל בצמוד ללב המקורי כל שהוא יכול לשמש תחליף קבוע לחדר השמאלי של הלב או כגשר עד להחלמת הלב או עד להשתלת לב חדש.

הלב המלאכותי הושתל על ידי ד"ר ויקטור רובצ'בסקי יחד עם פרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב-חזה בבילינסון, שאמר: "בבילינסון משתילים לב מלאכותי בכ-30 חולי לב קשים מדי שנה, הכמות הגדולה בישראל. כל דור חדש של מכשירי לב מלאכותי מקדם אותנו לקראת מצב שיאפשר לנו להציע לחולי הלב אפשרות לחיות שנים רבות באיכות חיים טובה יותר ועם פחות סיבוכים".

ד"ר טוביה בן גל, מנהל היחידה לאי ספיקת לב במערך לקרדיולוגיה בבילינסון: " זו בשורה לחולי אי ספיקת לב רבים שעבורם זהו הפתרון היחיד להצלת חייהם בהעדר תרומות מן החי. בטיחותו של הלב המלאכותי החדש תאפשר מתן מענה למעגל חולים נרחב יותר משניתן עד כה".

בואו לדבר על זה בפורום ניתוחי אי ספיקת לב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום