רופאים נוספים יורשו לרשום קנאביס

(0)
לדרג

בשורה לחולים הזקוקים לקנאביס רפואי: אם הרפורמה תתנהל כשורה, תוך חצי שני יוכשרו רופאים נוספים לרשום לחולים קנאביס

מאת: מערכת zap doctors

רפורמת הקנאביס הרפואי מתקדמת בצעדי ענק: משרד הבריאות יכשיר רופאים נוספים, שיורשו לתת מרשמי קנאביס למטופלים בטווח זמן של כחצי שנה. כך עולה מדברי שר הבריאות יעקב ליצמן בדיון משותף של ועדת הבריאות של הכנסת יחד עם הוועדה למאבק בנגע הסמים והאלכוהול שנערך היום (ד') בנושא המתווה המתגבש להסדרת השימוש בקנאביס רפואי בישראל.

שר הבריאות יעקב ליצמן: "אם הרפורמה, הצפויה לצאת לדרך תוך מספר שבועות, תתנהל כשורה וללא בעיות, אאפשר גם לרופאים מטפלים, ולא רק ליחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות, לתת מרשם קנאביס למטופליהם על פי התוויות משרד הבריאות. החולים צריכים לקבל את הקנאביס בכבוד, ללא המתנה וללא הלוך ושוב. עם זאת, אני מדגיש שנפעיל פיקוח מחמיר בעניין ונדאג כי רק מי שזקוק לקנאביס יקבל אותו. מעל 23 אלף איש משתמשים כיום בקנאביס רפואי בישראל, ובגרמניה כעשרת אלפים. הגזמנו קצת". עוד ציין השר ליצמן כי הוא מתנגד לייצוא קנאביס, והדגיש: "לא יהיה מצב שהמגדלים יחלקו את הקנאביס, נגמר המצב הזה".

ח"כ תמר זנדברג, יו"ר הוועדה למאבק בנגע הסמים, אמרה בתגובה: " זוהי שעת חסד. כולנו מבינים שאנחנו בדרך למדיקליזציה של הקנאביס".

עם זאת, פעילים לקידום שימוש בקנאביס רפואי, בהם דנה בראון, קרנית ידיד ובן לביא שחם קראו לשר הבריאות להרחיב את כמות הרופאים המאשרים כבר עתה, עוד לפני הרפורמה. "אנשים גוססים, שוב הבטחות גרנדיוזיות ובינתיים אין תשובות לחולים", אמרה ידיד. "הביורוקרטיה הסבוכה לא יודעת לטפל במקרים פרטניים. אין שקיפות במשרד הבריאות ולא יודעים איך מתקבלות ההחלטות לגבי מתן המרשמים", אמר שחם.

השר ליצמן השיב כי לא יאפשר שקנאביס יתגלגל סתם ככה ברחובות והוא מוכן לבחון את הרפורמה כעבור חצי שנה.

ח"כ אילן גילאון קרא להפוך את הקנאביס הרפואי לתרופה ככל התרופות ולאפשר לכל רופא לרשום קנאביס למטופל שלו.

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הדגיש: "תמיד יהיו חולים שלא יאושר להם טיפול בקנאביס. זה נכון גם לגבי תרופות אחרות. זה נושא רפואי, מתקיימות בדיקות רפואיות והתוויות על ידי טובי המומחים וצריך לכבד את זה".

חגי הילמן, יו"ר שולחן מגדלי הקנאביס: "הרפורמה נעשתה בחיפזון וללא התייעצות עם מומחים בתחום הגידול, רופאים והעילים. חבל שהעניין שוב יגיע לפתחו של בגצ ותהיה גרירת רגליים נוספת של שנים". על כך השיב השר ליצמן: "המתווה פורסם לציבור וכולם מוזמנים להעיר עליו".

ח"כ מאיר כהן, מ"מ יו"ר הוועדה, סיכם את הדיון ואמר: "אני מברך את השר ליצמן על ההתקדמות המהירה והנחושה בקידום הרפורמה. הטענות שנשמעו לא נופלות על אוזניים ערלות וייבחנו תוך חצי שנה מתחילת הרפורמה. אנא היו סבלנים".

בואו לדבר על זה בפורום כאב בקרב חולי סרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום