שדה בריר בדרך לתכנית חדשה

(0)
לדרג

משרדי הבריאות והגנת הסביבה יכינו תסקיר חדש לשדה בריר בדרך לתכנית חדשה להפחתת זיהום האוויר בערד וסביבותיה. ליצמן: ללא משוא פנים למען הבריאות

מאת: מערכת zap doctors

הקץ לחילוקי הדעות בין משרד הבריאות למשרד לאיכות הסביבה בנושא שדה בריר? בפגישת עבודה שנערכה אתמול (ב') בין שר הבריאות, יעקב ליצמן, לבין השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, באשר לצורך לגבש תכנית חדשה לשדה בריר סוכם בין השרים על הכנת תסקיר ממשלתי חדש ויסודי ללא התבססות על תסקירים קודמים שנערכו בנושא. זאת לאחר שבחודש שעבר החליטה הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה לאשר כריית פוספטים בשדה חרף מאבק התושבים והתנגדותו של משרד הבריאות מחשש לגידול בתחלואת הסרטן ופגיעה בבריאותם של תושבי ערד והיישובים הסמוכים לאתר.

נקיטת אמצעים להפחתת זיהום האוויר בערד וסביבותיה

במקביל, תוכן תכנית להפחתת זיהום האוויר באזור. אחד התנאים לבחינת הפרויקט יהיה נקיטת אמצעים להפחתת זיהום האוויר בערד, בכסייפה וביישובים הסמוכים כך שלא תיווצר תוספת זיהום בכל מקרה.
בהודעה שפרסם משרד הבריאות נכתב: "לאור החלטת המועצה הארצית הוחלט כי לפני קידום של התכנית המפורטת של שדה בריר יוכן תסקיר השפעה על הסביבה חדש ויסודי שלא יתבסס על נתונים ומחקרי עבר. כתיבת ההנחיות לתסקיר החדש תעשה ע"י צוות משותף של משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה. התסקיר עצמו יוכן ע"י הממשלה ולא ע"י היזם כנהוג".

שר הבריאות, יעקב ליצמן: אני מברך את אבי גבאי, השר להגנת הסביבה, על החלטתו המקצועית והמאוזנת בנושא סכנת הכרייה בשדה בריר. מדובר בשיקול דעת נכון ובראייה מפוכחת ללא משוא פנים, לטובת בריאות אזרחי ישראל ובטיחותם הסביבתית".

השר להגנת הסביבה, אבי גבאי: "מדובר בנושא כבד משקל ששרוי במחלוקות מקצועיות ולכן נמשיך לפעול במשותף, מקצועית ועניינית על מנת שנוכל לקבל את ההחלטה הנכונה".

בואו לדבר על זה בפורום תמיכה לחולי סרטן ובני משפחותיהם.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום