שתה מתנול במשקה אנרגיה והתעוור

(0)
לדרג

הרעלת מתנול: בן 36 מצפון הארץ איבד את ראייתו לאחר ששתה מתנול מעורבב במשקה אנרגיה. פרופ' יוסף פיקל: "סכנה אמתית בקרב בני נוער"

מאת: מערכת zap doctors

צעיר בן 36 מצפון הארץ הגיע לאחרונה לטיפול בבית החולים זיו שבצפת כשאינו רואה בשתי עיניו לאחר שהשתכר משתיית מתנול שעורבב במשקה אנרגיה. הצעיר שהגיע בליווי חבר סיפר כי ערב קודם ערבב משקה אנרגיה עם מתנול והשתכר וכאשר התעורר בבוקר ופקח את עיניו הוא פשוט לא ראה כלום.

הרעלת מתנול: פגיעה קשה ברשתית ובעצב הראייה

בבדיקות הדמיה שביצעו הרופאים לצעיר התגלתה פגיעה קשה ברשתית העין ובעצבי הראייה בשתי עיניו. הוא טופל במשך מספר ימים במחלקת עיניים באמצעות תרופות שונות בניסיון להציל את ראייתו, אך ללא הועיל. בדיקות הדמיה נוספות שעבר הראו כי נגרמה פגיעה בלתי הפיכה ולמעשה הוא איבד את מאור עיניו. הצעיר שוחרר להמשך טיפול ושיקום בקהילה.

לדברי פרופ' יוסף פיקל, מנהל מחלקת עיניים במרכז הרפואי זיו, המלחמה בהתמכרות לאלכוהול ובהשפעת האלכוהול מתרכזת בעיקר במניעת נהיגה תחת השפעת אלכוהול ובמניעת התמכרות המביאה לאלימות ולתופעות שליליות אחרות אך ממעטים לדבר על השפעת האלכוהול על הבריאות באופן כללי ועל הנזק האפשרי למערכת הראייה עד כדי עיוורון:

"המקרה של הצעיר שהגיע אלינו מצער ונדיר אך הוא צריך להדליק נורה אדומה במיוחד בהקשר של רכישת אלכוהול זול ומזויף על ידי בני נוער העלולה להסתיים בתוצאות קשות. אנו עדים לאירועים מסוג זה במחלקת עיניים אחת לשנתיים-שלוש, בדרך כלל בקרב אנשים המכורים לאלכוהול אשר ידם אינה משגת ואינם יכולים לקנות משקאות חריפים מוכרים ויקרים. אך קיימת סכנה אמתית גם בקרב בני נוער שרוכשים משקאות אלכוהוליים בצורה לא חוקית, משקאות שפעמים רבות הם מזויפים ובתהליך זיקוקם נמהלו בכוהל תעשייתי. משקאות אלו יכולים לגרום לעיוורון בלתי הפיך ובמקרים קיצוניים שתייתם עלולה להסתיים אף במוות".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום