מחלות כרוניות: ניתן לרפא

(0)
לדרג

20 ק"ג עודפים, דיכאון ונשירת שיער הובילו את דיאנה לרפואה פונקציונאלית. לאחר שעברה תוכנית לחיזוק המערכת החיסונית ונטרול רעלים היא נראית נהדר ומרגישה נפלא

מאת: מערכת zap doctors

במשך 5 שנים דיאנה עלתה במשקל 20 ק"ג, אף שהיא ניסתה את כל הדיאטות הידועות לאדם ואפילו פנתה לכמה רופאים ונטלה 6 תרופות מרשם ביום. כששאלו אותה איך היא מרגישה, היא נהגה לענות "גרוע". כשהיא רצתה להרחיב, היא הייתה מפרטת רשימה ארוכה של תלונות, כולל חוסר אנרגיה וירידה בשמחת החיים. כשהיא נשאלה למה היא מייחסת את העלייה במשקל, הבריאות הלקויה והדיכאון, היא ענתה "לגיל המעבר".

אחרי 5 שנים של בריאות ירודה היא נדבקה בשפעת בתחילת החורף והמחלה הכריעה אותה לחלוטין. אף שבסופו של דבר הזיהום נעלם אחרי מנוחה, שתיית נוזלים ותרופות לשיכוך התסמינים, דיאנה המשיכה להיות חולה כל החורף. אפילו האביב לא הביא איתו הקלה. כל התסמינים שהציקו לה לפני השפעת החמירו והיא איבדה כל תקווה להרגיש טוב.

הקש ששבר את גב הגמל ושלח אותה לרופא מומחה ברפואה פונקציונאלית, היה העובדה ששערה החל לנשור. הנשירה הייתה מהירה. מיואשת, היא החזיקה בידה קווצת שיער גדולה שנשרה מראשה ופרצה בבכי. "מה קורה לי?" היא התייפחה. "ולמה אף אחד לא מצליח לתקן את זה?"

דיאנה פנתה למכון שלנו בסיאטל ועברה הערכה פונקציונאלית מלאה. המסקנה הייתה שיש לה הפרעה משמעותית בתהליכי ההגנה ונטרול הרעלים, ושהיא זקוקה לתוכנית מותאמת אישית, נוסף על התוכנית הבסיסית של תזונה ותוספים. חשיבות מיוחדת ניתנה לטיפול קוגניטיבי-התנהגותי מבוסס קשיבות, שהיה כלי משמעותי להתמודדות עם הלחץ הנפשי, שהן דיאנה והן הרופא שלה סברו שהוא תורם תרומה גדולה לבעיות העיקריות שמהן היא סבלה. אלה הם חלק מהמאפיינים של התוכנית האישית של דיאנה:

תוכנית תזונתית הכוללת מזונות לא אלרגניים עם כמות מוגדלת של חלבון צמחי כולל תוסף חלבון אורז וכמויות גדולות של ירקות, במיוחד ממשפחת המצליבים, שמכילים רכיבים תזונתיים צמחיים שתומכים במיוחד בנטרול רעלים.

צריכת מים מוגברת בהיקף של 6 כוסות (½1 ליטר ביום).

תוסף יומי של סודיום ביקרבונט (סודה לשתייה) לאיזון רמת החומציות בדם.

תוסף פרה-ביוטיקה המכיל אינולין ותוסף פרוביוטי עוצמתי.

תוכנית תוספים מותאמת אישית הכוללת רמות ייחודיות של ויטמינים, מינרלים ורכיבים תזונתיים צמחיים לחיזוק תהליך נטרול הרעלים:

* תוסף מאוזן של קומפלקס ויטמיני B עם כמויות מוגברות של חומצה פולית, B12, חומצה פנטותנית, ביוטין ואבץ.
* תוסף רכיבים צמחיים המורכב מתמציות של ברוקולי וכרוב ניצנים יחד עם תוסף N-אצטילציסטאין להעלאת רמת הגלוטתיון הדרוש לתהליך נטרול הרעלים.

דיאנה הרגישה התקדמות קטנה בלבד בחודש הראשון של התוכנית ותהתה האם התוצאות שוות את המאמץ. אולם אחרי השבוע השישי היא שמה לב שהיא מרגישה יותר טוב. היא שמחה במיוחד לגלות שנשירת השיער שלה נעצרה. מעבר לכך, שערה החל להתמלא שוב במקומות שבו הוא הידלדל משמעותית קודם לכן. עבורה, היה זה תמריץ משמעותי להמשיך בתוכנית. אחרי השבוע ה-12 היא הרגישה ונראתה לדבריה "כמו חדשה".

דיאנה הרגישה כל כך טוב, עד שהיא החליטה להמשיך בתוכנית במשך שישה חודשים. במהלכם היא הפחיתה ממשקלה יותר מ-17 ק"ג. בנוסף, היא נטלה רק שתי תרופות מרשם יומיות, שערה היה מלא ובריא והיא לבשה בגדים שאותם היא לא יכלה ללבוש במשך 7 שנים. גם הדיכאון שהעיק עליה התפוגג והיא התמלאה בשמחת חיים מחודשת.

דיאנה והרופא שלה שינו את התוכנית המותאמת אישית כך שתתאים למצבה הבריאותי החדש. התוכנית המחודשת העניקה לה גמישות רבה יותר בבחירות התזונתיות והיא גם כללה מינונים נמוכים יותר של תוספי תזונה. זה קרה לפני 6 שנים ונכון לזמן כתיבת הספר, דיאנה היא אישה מלאת אנרגיה ושמחת חיים. אלה הם כוחות שהיו טבועים במבנה הגנטי שלה. הם נחלשו בעקבות ההשפעות הסביבתיות על הגנים שלה והתחזקו בעזרת התוכנית הבריאותית הבסיסית והתוכנית המותאמת אישית.

אף ספר לא יוכל לספק לכם הערכה בריאותית ולאבחן את ההפרעות באיזון התהליכים הפיזיולוגיים בגופכם, כפי שעשה הרופא של דיאנה. אף ספר לא יוכל לבנות לכם תוכנית מותאמת אישית, מדויקת ומפורטת, כמו התוכנית של דיאנה.
מה שהספר הזה יכול לעשות ואכן נעשה זאת בפרק זה הוא לספק לכם כלים שיעזרו לכם לאבחן את עצמכם ולהגיע לתובנות נכונות על סמך התבוננות והערכה עצמית. תוכלו למצוא בו דוגמאות לחלק מהדפוסים האופייניים להפרעות באיזון ב-7 תהליכי המפתח הפיזיולוגיים וכמו כן, דרכים להחזרת האיזון לכל אחד מהם ולפיכך, למערכת כולה.

אחד הכלים שאולי תרצו לאמץ הוא בדיקות גנטיות, שניתנות לרכישה כיום, אם כי לא בכל המדינות. תוכלו לשלוח דגימת רוק ולקבל בחזרה ניתוח של הדנ"א שלכם. אם תכירו את הגנים שלכם, תגלו גם מהם הסיכונים שעומדים בפניכם ותדעו כיצד להימנע מהם. זהו כלי חשוב ומתוחכם ביותר שזמין לציבור במחיר הולך ופוחת.

פרק מתוך הספר ריפוי מחלות כרוניות - מחלום למציאות. מאת ד"ר ג'פרי בלאנד (Ph.D.). הוצאת פוקוס.

בואו לדבר על זה בפורום הרזיה ללא דיאטה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום