TYRX מעטפה אנטיביוטית לקוצב לב

(0)
לדרג

הלל יפה: השתלת קוצב לב במעטפת TYRX העשויה סיבים מתכלים המשחררים אנטיביוטיקה בכיס ההשתלה לשם הפחתה של 70%-100% מהזיהומים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

לאחרונה בוצעו במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה מספר השתלות של מכשירים אלקטרוניים לבביים בשילוב מעטפת TYRX .TYRX היא מעטפה אנטי בקטריאלית, המכילה שני סוגי אנטיביוטיקה העשויה מסיבים מתכלים כדוגמת אלה המשמשים בתפרים הנספגים בגוף לאחר כ-9 שבועות ללא תופעות לוואי. מטרת הפיתוח החדשני היא להפחית אירועים של זיהומים בקרב חולים מושתלי מכשירים אלקטרוניים לבביים דוגמת קוצבי לב ודפיברילטורים.

מתאים במיוחד לחולים שבסיכון גבוה לפתח זיהום

נתונים קליניים מראים שכ-40% מהחולים הזקוקים להשתלת מכשירים אלה בסיכון גבוה לפתח זיהום בשל מחלות רקע, כגון: דיאליזה, יתר לחץ דם, סוכרת, אי ספיקת לב; טיפול תרופתי בתרופות שונות, מחלת חום 24 שעות לפני השתלה; כמו גם כתוצאה מהשתלות חדשות של דפיברילטורים מסוגים שונים או בשל פתיחה חוזרת של כיס המכשיר זמן קצר לאחר ההשתלה, לשם החלפת המכשיר, תיקון אלקטרודה או דימום.

ד"ר מרק קזצקר, מנהל שירות האלקטרופיזיולוגיה במכון הלב במרכז רפואי הלל יפה, מציין : "TYRX מסייע לייצב את המכשיר הלבבי המושתל, ובמקביל משחרר שני סוגי אנטיביוטיקה במינונים נמוכים מאוד, שתפקידם למנוע התפתחות זיהומים. ההשפעה המרבית של תכשירי האנטיביוטיקה מתרחשת בתוך כשעתיים מזמן ההשתלה, ונשמרת במשך כשבעה ימים".

ירידה של עד 100% בשיעורי הזיהום

בשישה מחקרים קליניים שונים שנערכו עד כה הוכחה ירידה של 70%-100% בשיעורי הזיהום לאחר השתלת מכשירים אלקטרוניים לבביים באמצעות TYRX בחולים בסיכון גבוה.
פרופ' אברהם שוטן, מנהל מכון הלב במרכז הרפואי הלל יפה, מסכם ואומר:" בעזרת הTYRX מטופלים הנמצאים בסיכון מוגבר, יוכלו לעבור השתלת קוצב או דפיברילטור ללא חשש לפתח זיהומים לאחר ההשתלה".

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - מבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום