מתבגרים וסקס: השגחת הורים תמתן

(0)
לדרג

השגחת הורים הכוללת מעורבות ואכיפת החוקים תדחה את הגיל בו בני נוער מתחילים בקיום יחסי מין, וברוב המקרים גם תבטיח שימוש באמצעי מניעה

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

הורים, כדאי שתפקחו יותר על המתבגרים שלכם: ממחקר חדש עולה כי תחת השגחת הורים משמעותית, ההתנהגות המינית של בני הנוער מסוכנת הרבה פחות. עוד עולה ממצאי המחקר שפורסמו לאחרונה בכתב העת Pediatrics שכאשר הורים היו מודעים לפעילויות של הילדים המתבגרים שלהם, הילדים המתינו זמן ארוך יותר לפני שהחלו לקיים יחסי מין, וכאשר קיימו מגע מיני, הסיכוי לשימוש באמצעי מניעה היה גבוה יותר.

מהי ההשגחה ודרך הפעולה הטובים ביותר?

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בעבר השגחת הורים נקשרה עם אורח חיים מיני מסוכן בקרב מתבגרים אך כעת הם ביקשו לבחון מהי ההשגחה היעילה ביותר ומהי דרך הפעולה הטובה ביותר שעל הרופאים לעודד בקרב הורים למתבגרים.

לצורך המחקר הם אספו נתונים מ-30 מחקרים שפורסמו בין השנים 1984-2014 בנוגע להתנהגות מינית מסוכנת של מתבגרים והשגחת הורים. גודל המדגם של המחקרים נע בין 106 משתתפים ועד ל-10,575 משתתפים, בטווח הגילאים 10-17 שנים.

השגחה אדוקה, הכרת הפעילויות ואכיפת החוקים

בסיכומו של דבר, השגחה הדוקה יותר, הכרת הפעילויות של הילדים ואכיפת חוקים לוו בזמן המתנה ארוך יותר בקרב המתבגרים עד להתחלת קיום יחסי מין. השגחה הדוקה יותר והכרת הפעילויות של המתבגרים לוותה גם בעלייה בשימוש בקונדומים ובאמצעי מניעה אחרים.

להשגיח גם על הבנים ולא רק על הבנות

לדברי החוקרים, ישנה נטייה גדולה יותר להתמקד בבנות ופחות בבנים. עם זאת, מהנתונים אין עדויות לפיהן יש הבדלים בניטור אחר בנים או בנות והתועלת תקפה בשני המינים. ההמלצה לאנשי הצוות הרפואי היא להדריך הורים אודות שיטות אלו ולספק להם משאבים דוגמת דפי מידע, עלונים ומשאבים דיגיטליים.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:
פורום קרום הבתולין
פורום גלולות ואמצעי מניעה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום