משחקי תלת-ממד לשיפור הזיכרון?

(0)
לדרג

משחקי וידאו תלת ממדיים עשויים לשפר את תפקוד הזיכרון בכ-12%, ככל הנראה, על ידי גירוי ההיפוקמפוס ליצירת תאי עצב חדשים

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

משחקי וידאו תלת-ממדיים עשויים לגרות את ההיפוקמפוס ולסייע בהאצת יצירת זיכרונות. כך עולה מנתוני מחקר חדש שפורסמו לאחרונה בכתב העת Journal of Neuroscience. מסתבר כי משחקי וידאו מודרניים תלת ממדיים עשויים לסייע בשיפור תפקודי הזיכרון.

תוצאות טובות יותר בקרב שחקני תלת הממד

בסדרת ניסויים אחת, החוקרים בחנו את כל המשתתפים שדיווחו כי הם נוהגים לשחק במשחקי וידאו באמצעות משימות זיכרון בתיווך ההיפוקמפוס ומצאו כי באלו שהעדיפו משחקי וידאו מורכבים ותלת-ממדיים תועדו תוצאות טובות יותר, בהשוואה לעמיתיהם שהעדיפו משחקים דו-ממדיים. הם מציינים כי גם באוכלוסייה תחרותית של שחקני וידאו, באלו שהתמחו במשחקים תלת-ממדיים מורכבים תועדו תוצאות טובות יותר מאלו ששיחקו במשחקים דו-ממדיים.

לאחר מכן הם מצאו כי הם הצליחו להשרות את השפעות האצת הזיכרון על ידי הדרכת שחקני וידאו נאיביים לשחק במשחקים תלת-ממדיים. הם גייסו למחקר סטודנטים שאינם משחקים במשחקי וידאו ושהתבקשו לקחת חלק במשחק וידאו בסביבה דו-ממדית פאסיבית (Angry Birds) או בסביבה תלת-ממדית (Super Mario 3D World) למשך 30 דקות ביום, במהלך שבועיים. לפני השבועיים הללו ולאחריהם, הסטודנטים השלימו בדיקות סטנדרטיות להערכת הזיכרון.

שיפור תפקוד הזיכרון בכ-12% לאחר שבועיים בלבד

בקרב הסטודנטים ששיחקו משחקי וידאו תלת ממדיים תועד שיפור במדדי הזיכרון, בעוד שבאלו ששיחקו במשחקים דו-ממדיים לא תועד שיפור דומה. תפקוד הזיכרון השתפר בכ-12%, שזהו פחות או יותר היקף הירידה בזיכרון באנשים בריאים בין הגילאים 40 ל-75 שנים.

החוקרים מסבירים כי משחקים תלת-ממדיים מורכבים עשויים לסייע לזיכרון שכן ידוע כי תאי עצב חדשים נולדים במוח האדם הבוגר בתהליך נוירוגנזה וכי תאי עצב חדשים אלו מגיעים להיפוקמפוס. תיאוריה פופולארית באשר לתפקידם של אותם תאי עצב בהיפוקמפוס מציעה כי הם מסייעים ללמוד מידע חדש.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום קשב וזיכרון בקרב מבוגרים ומתבגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום