ספיריבה רספימט: עכשיו גם לאסתמה

(5)
לדרג

התרופה לחולי ריאות כרוניים, אושרה על ידי משרד הבריאות גם כתרופה לכ-30,000 חולי האסתמה הקשה בישראל. הקלה ל-24 שעות ומשאף נוח. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בשורה משמחת לחולים באסתמה קשה כרונית: משרד הבריאות אישר לאחרונה את השימוש בספיריבה רספימט (Spiriva Respimat) מבית חברת התרופות BI, לשימוש גם בקרב חולי אסתמה קשה. התרופה שקיימת כעשור, הייתה ידועה עד כה בעיקר כטיפול יעיל בקרב חולי COPD (מחלת ריאה חסימתית כרונית) אך כעת התרופה אושרה בישראל כתוספת לטיפול תרופתי קיים, גם עבור מבוגרים חולי אסתמה קשה שחוו התקף קשה אחד לפחות בשנה האחרונה.

משאף נוח והרחבת הסמפונות ל-24 שעות

ספיריבה רספימט, הנמכרת במשאף חדיש בטכנולוגיית Soft Mist, גורמת להרחבת הסמפונות לטווח של 24 שעות בנטילה של פעם אחת ביום. המשאף מפזר את החומר הפעיל בצורה אחידה בחלל הריאות ללא תלות ביכולת השאיפה של החולה, כך שפוחתת האפשרות לחסימת דרכי האוויר ולהחמרה אפשרית במחלה.

כ-30,000 חולי אסתמה קשה בישראל

בישראל ישנם כ-300,000 חולים באסתמה, אשר מצב בריאותם תלוי בתדירות ההתקפים וחומרתם. כ-5%-10% מהם מאובחנים עם אסתמה קשה (Severe Asthma). אסתמה היא מחלה דלקתית כרונית, ומצב של אסתמה קשה מתאפיין בדלקתיות כרונית בעצימות גבוהה הכרוכה בתגובת יתר של דרכי הנשימה המובילה להתקפי אסתמה (קוצר נשימה, צפצופים, לחץ בחזה ושיעול). ההתקפים קשורים לחסימה של זרימת האוויר בריאה בדרגות שונות. גורמי הדלקת פוגעים ברקמת דרכי הנשימה ונוצר מצב דלקתי קבוע המוביל להצרות בדרכי הנשימה ולשינויים פיזיולוגיים.

פרופ' נוויל ברקמן, מנהל מכון הריאה בבי"ח הדסה: "חולי אסתמה קשה הם אנשים הסובלים מקוצר נשימה יומיומי, המוגבלים מאד בתפקודם ואף זקוקים לעתים קרובות להתאשפז עקב החמרות. כמו כן, חולי אסתמה קשים זקוקים למספר רב של תרופות בכדי להשיג שליטה במחלה. אפשרויות הטיפול מצומצמות יחסית, כך שבנוסף למינון גבוה של סטרואידים ומרחיבי סמפונות במשאף, החולים נאלצים להוסיף טיפול בסטרואידים דרך הפה או זריקות. ספיריבה רספימט, באמצעות משאף, מהווה מענה טיפולי חדש לחולי אסתמה קשה ולא מאוזנת, המביא לשיפור של הסימפטומים ומפחית החמרות במחלה".

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום